2009. március 30., hétfő

29. építési nap

Hétvégén elkészült a bal oldali sárvédő is, átkalibráltuk a sebességmérőt, most kb. jó értéket fog mutatni, de majd egyszer rendesen, GPS-szel bemérjük...
Janó barátunk segítségével megtaláltuk azt is, hová kössük a műszeregység fordulatszámmérőjét, hogy jelet kapjunk a motorból. Bekötöttük és van is jelünk rendesen, elképzelhető, hogy kicsit állítani kell majd a műszeren, hogy a helyes értéket mutassa, de azt bármikor a kocsiból meg lehet ejteni.
Olajszintet ellenőriztünk, fékvezetéket ellenőriztünk, volt egy enyhe szivárgás a féklámpa kapcsolónál, amit korábban vettünk észre, ezt most megszüntettük.
A pályanapra készülve az autóra felszereltük a kamera tartóját a bukókeretre, és, hogy ne csak szélzaj legyen a felvételen, a műszerfal alatt elrejtettünk egy mikrofont is, amit a kamerába kötöttünk. Így élvezetesebb videókat fogunk kapni remélhetőleg... :-)
Apu vett egy olcsó motoros átbeszélő szettet, amivel majd sisakban is tudunk majd beszélni egymással, ami a rövid tapasztalatunk szerint amúgy nem lenne lehetséges. Kipróbáltuk, működik. Hogy a gyakorlatban hogy válik be, azt majd persze meglátjuk...
Végül felragasztottuk az MNR matricát a kocsi orrára - ezzel elkészültnek nyilvánítottuk az autót! 29 nap alatt egy halom alkatrészből autó lett! És áprilisra elkészült az autó, ahogy terveztük is, a blog indításakor egy évvel ezelőtt!
Még van egy pár apróság, amit el kell végezni persze az autón, a leglényegesebb ezek közül a motor vezérlő elektronika kalibrálása lesz a Power Commander segítségével, ehhez fékpadra kell vinni az autót. Remélhetőleg - bár egyre kisebb az esély - ezt kedden meg tudjuk tenni még a nyílt nap előtt, de ha nem, akkor majd utána, bár akkor nem ideális teljesítményen fog működni a motor.
Az építés oroszlánrészének lezárásaként még polírozni kezdtem az elemeket. Nagyon sokat számít egy kis simogatás a műanyag elemeknek... a színük is és a fényük is sokkal szebbé válik.
Összeírtuk a listát, amit a Hungaroringre viszünk magunkkal (alkatrészek, szerszámok, rongyok, olajak, stb...), hát szerencse, hogy kísérőautóval megyünk, lesz cucc elég... :-)
Legközelebb a Hungaroring után jelentkezünk! Köszönjük mindenkinek a gratuláló szavakat, a szerencsekívánatokat és a tippeket is! Hogy milyen sofőrök vagyunk, ez majd elválik, egy biztos nem fogjuk tudni kiautózni az MNR-t... folyt. köv...

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Üdv!
Ez szép (és gyors) munka volt :)) Gratulálok. Kiváncsi vagyok a ring-es beszámolóra.
Két kérdésem is lenne:
- az átbeszélő-szet paraméterei és ára,
- mivel poliroztad (polírozó-paszta neve) a müanyagot?

Jó autózást! Irigyellek benneteket. Nekem sajnos túl messze van a ring.
Üdv! FFU

Gergely írta...

Átbeszélő: Lidl :-)
Polírpaszta: Turtle Wax metálfény - ez volt otthon, és jó finomszemcsés...
A Ring messze van, de az út is élvezet és bemelegíti a motort... :-))) gyere!!!

EPP írta...

szurkolok nektek, és ha minden igaz, ki is látogatok a ringre, mert nekem csak 10 perc.

Névtelen írta...

Üdv!
Végül is mi volt a ring-en? Mindenki "félszavakat" irogat az index fórumon!
Üdv, FFU