2009. március 3., kedd

26. építési (fél) nap

Vasárnap délután. A rántott hús sütő olajának enyhén odakapott szaga még az orrunkban, a család lefeküdt aludni, apuval pedig lesurrantunk a garázsba...
De tulajdonképpen előbb elmesélem, hogy az elmúlt hetek alatt apu ellenállások okos felhasználásával elérte, hogy a kapcsoló gombjaink a helyzetjelző világítás bekapcsolása után fél-erősséggel világítsanak, ha pedig bekapcsoljuk valamelyik kapcsolót, az teljes erősséggel égjen. Ráadásul a különböző kapcsolók különböző állapotban kapcsolhatók. Van, amelyik gyújtás nélkül is (elakadás jelző, duda, helyzet jelző, ventilátor) és van, amelyik csak gyújtással (fényszórók, reflektor, ködlámpa). A START gomb pedig a gyújtás ráadása után azonnal világít, indításra hívogatóan...
Vasárnap a műszer egységet szerettük volna bekötni. A legtöbb jeladónk megvan, ki is volt már készítve az index, reflektor, üres, olajszint, stb. visszajelzőjéhez menő drót, csak be kellett őket kötni. Rövid forrasztgatás után ez a látvány fogadott: Sötétben ugyanez:
A sebességmérő, fordulatszámmérő nem működik még, de amúgy kész a műszerfal!
A héten korábban csinált apu egy este egy index-gomb-tartó konzolt. Az esztergályossal pedig alumíniumból 2 cm-es kormány távtartót csináltattunk a rali boltban kapható távtartók árának töredékéért... A távtartó egyben az index gombok drótjait is elnyeli, alul (a képeken nem látszik) egy 3,5 mm-es jack dugó lesz, amin a jelek egy spiráldróton át az index-elektronikáig mennek majd. Így a kormány leszerelhető marad.
A kormány szemből - az alu konzolt festjük, vagy porszóratjuk majd természetesen.
Ugyanaz hátulról a távtartóval és a drótokat rejtő pipákkal:
Egy dolgot megejtettünk még. A Power Commander egységet bekötöttük, és feltöltöttünk rá egy verseny kipufogós R1-es motor programot, ami kicsit szegényíti a keveréket. Természetesen pontosan be fogjuk hangolni a motort, amint megy az autó, már tárgyalásban is vagyok két céggel, de addig ez a program jobb lesz, mint az eredeti szerintem...
Itt a Power Commander egység, egyelőre ideiglenesen bekötve:
A program feltöltése:
És a program, amiben az egyes gázpedál állásokhoz és fordulatszám tartományokhoz százalékban adható meg a több vagy kevesebb üzemanyag iránti igény.A sofőrülés és az övek is bekerültek, nagyon mókás bennük ülni, mozogni nem lehet és be- és kiszállni sem könnyű...
A hűtőrácsunkról készült portré...
És egy csatornafedél-nézőpontból készült fél-alakos kép...

Az Internetem működik végre újra, a gépem is, de a feleségem még nem szült. Az új egyesség, hogy fektetés után hét közben szerelhetünk. Gyerünk! Valahogy össze kell rakni ezt a kocsit az áprilisi Hungaroring nyílt napra...

Legközelebb a műszert igyekszünk befejezni, majd a sárvédőket szereljük fel és mehet a kocsi a földre végre!

Úgy érzem magam, mint amikor a vízilabda meccsek végén a közönség üvöltve számolja vissza az utolsó tíz másodpercet. Halljuk, halljuk mi is, de attól nem megy gyorsabban a munka...

Nincsenek megjegyzések: