2009. január 19., hétfő

23. építési nap

Szombaton az elektromosság volt terítéken. Arra számítunk, hogy az utolsó néhány építési fázis nagyon lassú lesz, a terveinket ritkán tudjuk csak tartani, minden aprósággal többet kell szöszmötölni, mint tervezzük. Ez persze érthető, amik most jönnek, már mind látszanak majd a kész autón és a minőségük ezért különösen fontos...
Először a hátsó lámpák vezetékeit kötöttük be és gondoskodtunk arról, hogy a vezetékek ne érhessenek a gumihoz majd soha. Ez a kép a hátsó sárvédőre szerelt lámpákat mutatja a sárvédőben.
Miután bekötöttük az összes hátsó lámpát, ellenőriztük is a működésüket. Világít a fék-, az index-, a köd-, a helyzetjelző- és a tolatólámpánk is, ahogy kell!
Ezután nekiálltunk a műszerfal egység szépítésének. Erre az egységre kerülnek a műszerek, néhány kapcsoló és az oldal indexek. Először az utóbbiakkal kezdtük. Az Opel Astra oldalindexnek egy bonyolult kis lyukat kellett faragni a műanyagon. Ha túl kicsi a lyuk, nem megy bele az index bura, ha túl nagy, akkor kiesik... lassú munka volt...
Míg egyikünk faragott, másikunk a vezetékelést készített az oldalindexeknek, amiről a végén kiderült, hogy feleslegesen, mert az MNR korbácson már rajta volt, csak nem vettük észre... hmm...
Ezután a kapcsolók és a műszer egység felszerelése jött. Először el kellett döntenünk, mit-hová szereljünk.
A műszerfal olyan messze van a vezetőtől, hogy a négy pontos övvel bekötve éppen hogy eléri nyújtózkodva a műszerfalat, ezért a kapcsolókat nem ide fogjuk szerelni, csak azokat, amiket menet közben nem kell használni. Ezért úgy döntöttünk, hogy a gyújtás kapcsoló a kulccsal, az indítógomb és egy visszajelző lámpa kerülnek a műszerfal közepére, fölé pedig a Koso műszerfal egység. A visszajelző lámpára a kéziféket és a fékfolyadék tartályt fogjuk kötni, ha be van húzva a kézifék vagy alacsony a fékfolyadék szintje, jelezni fog a lámpa. A műszer egység pedig azért kerül középre, mert a kis kormány mögött valamely része biztos takarásban lenne...
Felmértük a kapcsolók és a műszer helyét majd hosszadalmas csiszolgatás és reszelgetés kezdődött, aminek a végeredménye ez a négy lyuk lett:
Szemből pedig és a beszerelt műszerrel, kapcsolókkal:
Idáig jutottunk végül, a műszerfalra még az olaj nyomásmérőt kell felszerelnünk, ez közvetlenül a kormány mögé kerül majd, mert ez viszont elfér, de ezt az üléssel a helyén tudjuk csak majd pontosan kimérni.
A legközelebbi viszontlátásra!

Nincsenek megjegyzések: