2009. január 11., vasárnap

21. építési nap

BÚÉK!
Ígéretünkhöz híven az új évben is jelentkezünk. Az ünnepek alatt nem foglalkoztunk az autóval a családi és baráti bemutatókat kivéve, így nagyon vártuk az év első szombatját. Annál is inkább, mert családi egyezség született: márciusra kész kell legyünk az autóval, a második gyerekünk érkezésével nem lesz már idő teljes szombatok garázsban történő elfecsérlésére. Bele kell hát húznunk!
A teljes építő brigád megjelent a szombati napon, haladni mégis kevésbé tudtunk, mert meglátogatott minket a "Stipistop" (http://www.stipistop.hu/) brigádja, akik nagyon érdeklődnek az autó iránt és fotókkal és a velünk készült interjúval szeretnék bemutatni rohamosan fejlődő honlapjukon az MNR építésünket. A hosszú beszélgetés alatt a srácok saját bevallásuk alapján mérsékelt érdeklődőkből igen lelkesekké váltak, amikor pedig a motort beindítottuk, majd felpörgettük, tisztán látszott, hogy megfertőződtek... még nem tudják, de már bennük van a kór...:-) Ha visszük őket egy kört tavasszal, biztosan számolgatni kezdenek ők is... :-)
Amint megjelenik az írás a honlapjukon, természetesen azonnal ide is belinkelem.
De vissza az építéshez. A napot a kipufogórendszer végleges rögzítésével kezdtük. Felfúrtuk a tartót a kocsi padlójába és rögzítettük. Egy ívesen meghajlított acéllal még a vázhoz is erősítettük, mert nem szerettük volna megfúrni a csöveket, ezért nem közvetlenül a vázba fúrtunk lyukat. A lenti képen csak a kívülről is látható rögzítés látszik.

A kipufogó után nekiláttunk a benzinbetöltő felszerelésének. A jobb sárvédő majdani ívét megrajzoltuk, ehhez viszonyítottuk a helyét. Felrajzoltuk, majd fúrtunk és csavaroztunk. Ez gyors munka volt...






Következőnek a levegőbeömlő cső elejére szereltünk egy szellőzőkhöz használatos elemet, ez pont elfér a motorház alatt és ezzel sikerült biztonságosan rögzíteni a csövet szépen a hűtő tetejéhez. Feketében nem volt... :-)
Úgy néz ki, mint egy nagyteljesítményű porszívó... :-)
Az orrkúp felszerelése nem gyerekjáték az indexek miatt... Hasznos a hosszú vékony kar...
Ezalatt András csinált egy ideiglenes csomagtérfedelet is, ehhez nem az MNR-től kapott műanyagot használtuk, mert a végleges fedélben terveink szerint nyitható fedél is lesz, hogy a láthatósági mellényt és az egészségügyi csomagot el tudjuk valahová rakni. Most ez is tökéletesen megteszi. Nekem annyira tetszik, hogy nem is tudom, csak ideiglenes lesz-e...
Hogy az autó a kerekein állhasson, levehessük a bakokról, be kell szerelni az üléseket, mert utána nehéz lesz az autó alá befeküdni, ehhez előbb a belső burkolatokat is fel kellett szerelnünk. A korábban már kivágott műanyag elemeket rugalmas ragasztóval ragasztottuk a csőváz belső oldalára. Kép sajnos nem készült erről külön, de a későbbi képeken még látszani fog.
Végül a fékrendszert akartuk feltölteni és légteleníteni. Ezt is könnyebb a bakon, leszerelt kerékkel. Betöltöttük a fékfolyadékot a tartályba és elkezdtük a légtelenítést...
A hátsó fékekkel kezdtük, és 2-3-szor is légtelenítettük mindkét oldalt, de a fékpedál még mindig puha volt. Nem értettük... Külön fékkörön van az első és a hátsó fék, ezért működnie kellett volna a hátsónak külön is. De nem, teljesen koppanásig benyomható volt a pedál. Kezdtünk kétségbeesni... Megpróbáltuk az első fékeket légteleníteni, de a Raceleda fékek légtelenítő csavarjai 6,5mm-esek, ilyen kulcsunk nem volt... Nem akartuk tönkretenni a csavarokat azzal, hogy nem jó méretű kulcsot használunk, ezért csalódottan befejeztük a munkát este 10 körül... Azaz, nem fejeztük be, mert apu miután hazament, otthon a Ford szerelési útmutatót kezdte bújni, én meg az Internetet, a Locostbuildres fórumot. Vajon mit csináltunk rosszul? Rövid keresgélés után kiderült, mi a baj, egy gyors telefon után lelkesen vártuk a másnapot, mert most hétvégén kivételesen vasárnap is szerelhettünk! Folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések: