2008. november 5., szerda

16. építési nap

Nagyon vártuk a hétvégét, mert egy egyszerű, de időigényes munka várt ránk, a karosszéria felszerelése. Az autó oldalai és hátulja egy elemből vannak, egy-két mm vastag üvegszálas műanyagból, ami önmagában nagyon sérülékeny, formája miatt meg nehezen mozgatható. Ezt az elemet kellett az autóra borítanunk, ehhez három ember kell. Szerencsére teljes volt a létszám, neki is álltunk a felszerelésnek.
Előbb azonban végleges helyére szereltük az első felfüggesztés tolórudas rugózásának himbáit és rugóit. Eredetileg a himba tűgörgős csapágyai egy csavarra csúsztak volna, de a csapágyak kicsit kotyogtak a csavarokon, ezért úgy döntöttünk, esztergáltatunk egy edzett menetes csapot direkt erre a célra. A képen látszik az alsó sorban az eredeti csavar, felül középen pedig az új csap. Szép és jó méretű lett, elégedettek vagyunk, ez biztos tartósabb lesz és finomabb mozgást biztosít majd.

Most már tényleg a karosszéria következett. Fel helyeztük a vázra, majd az orrkúpot a helyére illesztettük, hiszen ez határozza meg, hogy milyen szélesnek kell lennie a karosszériának, ehhez kell igazítani a szegecseléskor. Beállítottuk és szorítókkal, meg ragasztószalaggal rögzítettük.
Utána jött a fúrás és szegecselés. Nem nagyon magasak a tartóbakjaink, ezért elég kis helyen, fekve kellett dolgozni. A műanyag és a fém közé rugalmas ragasztót nyomtunk, hogy ezzel is erősítsük a kötést, meg azért, hogy ne nyikorogjon majd az autó - amit a motor miatt úgysem fogunk persze hallani...
Körbe végigszegecseltük alul a karosszériát, majd a hátsó futómű kivágását rögzítettük. Az előre kivágott lyukakat először körbeszegecseltük......majd levágtuk az alsó merevítőt, ami csak a szállítás és szerelés megkönnyítése miatt volt a műanyagon, utána pedig kerekre vágtuk a lyuk tetejét, mert úgy éreztük, túl közel ment a rugó a műanyaghoz, meg szebb is így...
...végül pedig felszereltük a futóművet, fékeket most már véglegesre, fékbetétekkel, megtisztított tárcsákkal, kézifék bowdennel.
A kerekeket, bármennyire is szerettük volna, nem tudtuk véglegesen feltenni, mert bár a 13"-as kerék elforog a féknyeregtől, a belülre ragasztott kiegyensúlyozó kis súlyok beleütköznek a kézifék rugójába a féknyergen. Jövő héten kitaláljuk, mi legyen, vagy a rugót módosítjuk, vagy a súlyokat szedjük le és tesszük / tetetjük át beljebb, ahol már nem érnek majd a fékhez.
Végül így fejeztük be a munkát. Kezd autó formája lenni a VortX-nek, jövő héten talán véglegesítjük felül is a rögzítést, akkor jöhet a műszerfal és a motorháztető, és a kerekeket szeretnénk feltenni az első futóművel együtt. Addig is viszlát!

Nincsenek megjegyzések: