2008. augusztus 31., vasárnap

8. építési nap

Ha szombat, akkor MNR! András megjött a nászútról és beugrott egy kicsit segíteni, bár nem maradt egész napra. Formára alakította a karbonszál utánzatú műanyag lapot, ami a pilótafülke hátsó oldalát takarja. Nem szeretem ezeket az utánzatokat, de ez jött a csomagban és jól mutat, csak sosem értettem miért kell olyannak látszani, mintha... amikor a szép műanyag is jól tud kinézni... mindegy.
A lemez felszegecselése majdnem az egész napunkat elvitte, annyi lyukat kellett felszerkeszteni és előfúrni... ha már valamit csinálunk, jól nézzen ki... végül egész jó lett szerintem...
Összességében így néz ki most a kocsi: Mielőtt felszereljük a karosszériát, amit el lehet végezni előtte a kocsin, azt mind megcsináljuk. A gáz- és kuplungbowdenek bekötésével elég sokat bíbelődünk, hogy mindhárom pedál azonos szögben álljon, megfelelő úton mozogjon, modulálható legyen... ezt is a legkönnyebb addig csinálni, míg nincs oldala a kocsinak, utána egy kínszenvedés lenne... szóval a narancssárga elemek még letakarva várják a sorsukat...

A gáz- és kuplungbowdenek mellett még egy kritikus dolog a váltóbowden lesz. A kocsihoz kormányváltót rendeltünk, vagyis a kormány mögötti jobb fül meghúzásával felváltunk egy fokozatot, a bal fül meghúzásával visszaváltunk egyet. Ez a motorkerékpár-motor szekvenciális váltójának hála egy toló-húzó bowdennel könnyen megoldható, nem kell hozzá semmi elektronika, közben a kormány elengedése nélkül lehet vezetni az autót, ami egy ilyen teljesítményű járgánynál sosem árt!

A bowdent felszereltük, és felraktuk a kormányváltó füleket is ideiglenesen. De kell még állítani a bowdenen, hogy középállásban a fülek is középen álljanak, ezzel jövő héten kénytelenek leszünk tovább játszani. Néhány kép a váltóról:


Jövő héten újra ráérünk, a belső oldal-takaróelemeket fogjuk a helyükre rakni, a váltót és a kormányoszlopot befejezni és talán a karosszéria lyukait felszerkeszteni... A jövő heti viszonthallásra!

Nincsenek megjegyzések: