2008. május 8., csütörtök

Várakozás...

Nem is gondolnám, hogy ennyire hosszú lehet egy hónap... Tűkön ülünk.
Igaz, jó, hogy van ennyi időnk, mert például a rendeléskor még határozottan azon az állásponton voltunk, hogy nem kell hátramenet az autóba. A motorbicikli motornak ugye nincs hátramenete, a kocsiban ezért különböző, bonyolult és drága megoldásokkal oldják meg ezt, ha valaki igényli. Mi eredetileg úgy döntöttünk, nem szükséges a plusz súly, költség és macera, a kocsi könnyű, bármikor a helyére lehet tolni, egy kis előretekintéssel meg elkerülhető a tolatás, úgysem városi autó lesz. Sajnos azonban úgy tűnik, nem lehet majd forgalomba helyezni a kocsit Magyarországon hátramenet nélkül, még akkor sem, ha - ahogy tervezzük - előbb Angliában levizsgáztatjuk. A magyar jogszabályok szerint minden közúti járműnek kell, hogy legyen hátramenete. Ha ez igaz, kénytelenek vagyunk egy nagy levegőt venni és befektetni a Quaife hátrameneti váltóba. Nem olcsó, viszont gyönyörű. Igaz, nem fog látszani... de állítólag hallani lehet majd, mert a fogaskerekei egyenesek, ezért hátramenetben búg, mint a versenyautók előrefelé... A súlya meg nem is olyan veszélyes, 6 kg. Még a héten el kell döntenünk, mi legyen. Itt egy kép róla:
Megérkezett a korábban említett Koso műszerfal is a Scooter Parts Dealer jóvoltából. Csak ajánlani tudom őket, gyorsak, rugalmasak és - legalábbis a Koso esetében, másról nem tudok véleményt mondani - jó az áruk. A műszerfal kisebb, mint gondoltam, ami nem is baj, mert legalább elfér majd a kormány mögött és a kormány küllői között olvasható lesz a kijelzője.
Eldöntöttük azt is, hogy milyen kormányunk legyen. Tudtuk, hogy hasított bőrt szeretnénk, hogy ne csússzon, és azt is, hogy mindenképpen kerek formájút, nem D-alakút, vagy hasonlót. Azt is tudtuk, hogy valahol 280mm és 320mm között lenne ideális az átmérője és anatómiailag formázott kormányt szerettünk volna. Mondanom sem kell, ez eléggé leszűkítette a lehetőségeinket. Kicsit ódzkodtunk a 300mm alatti kormányoktól, de mikor kiderítettem, hogy a Caterham is 260-280mm-es kormányokkal szereli a kocsijait, megnyugodtunk és bevállaltuk a Momo mod. 26-ot 290mm-es méretben (lásd az egyik első bejegyzést a blog-ban). Ez egy gyönyörű kis kormány, jó fogással. Angliában, az MNR-en keresztül lényegesen olcsóbb, mint bárhol máshol, így nem is gondolkoztunk tovább.

Nem marad más hátra, a donor alkatrészeket tovább kell tisztogatni, a fékek, a differenciálmű és a féltengelyek azok, amiket fel kell újítanunk, ezzel a munkával nemigen haladtunk az utóbbi időben, de van még két-három hetünk, bőven elég lesz. Igaz, még a garázst is ki kell takarítani, hogy méltó helyére kerülhessen a szörny... Munkára fel!

Nincsenek megjegyzések: