2009. december 29., kedd

Napsütés + szabadság = autózás

Erre nem gondoltam volna... hogy Karácsony után még napsütésben, 7 fokban fogunk autózni...
Az elmúlt három napban kétszer is elmentünk egy-egy 100 km körüli körre az MNR-rel. Fel kell öltözni, mert a szél azért könyörtelenül betalál a ruhák résein, de amúgy hibátlan idő ez autózni! Mindenki otthon piheg, az utak üresek, a nap meg süt...
Apu motoros ruhában ül az autóba, én - mivel nincs motoros ruhám - pedig két nadrágra még esőnadrágot veszek, a kabát alá pedig szélfogó felsőt, szélfogó polármellényt, és még 3 réteget, köztük egy vékony szélfogó alsópólót is veszek. A sisak a fejet megvédi a széltől, alatta maszk, a kézen pedig két rétegű téli bringás kesztyű... Aztán mehet a autózás. Érdekes módon az utas jobban fázik, mert nem mozog semmit, ráadásul a keze, mivel nem a kormányt fogja a műszerfal takarásában, hanem az ölében hever, jobban átfázik. Vezetni jobb, mint utasnak lenni, ezt eddig is tudtam... :-)
Az emberek furcsán néznek, mikor egy nyitott, szélvédő nélküli autó előzi meg őket, de aztán mosolyognak.
Az aszfalt viszont hideg, vigyázni kell, külnösen a fehér színű burkolaton... ma egy autó túl közel jött mögöttem hátul, gondoltam otthagyom, nyomtam egy padlógázt egyenesben, és a kerék azonnal megpörgött, kicsit kígyózva, üvöltő motorral hagytuk ott a kiváncsiskodó Passat-ot. Majd visszalassítottam, de megértette, hogy nem szeretném, ha túl közel jönne... :-)
Aki teheti, autózzon, míg itt a szép idő, addig mi sem szerelünk, lesz még rossz idő, amikor majd szétszedjük a kocsit, addig hajtjuk... Aki meg még nem autózhat, az szereljen (vagy spóroljon), már hosszabbodnak a nappalok!

Nincsenek megjegyzések: