2009. december 25., péntek

Karácsony!

Először is, Áldott, Békés Karácsonyt kívánok mindenkinek! Kívánom, hogy mindenki kitcar újság előfizetést, nyomaték-kulcsot és olajszűrőket kapjon ajándékba!
Mi mindenesetre megleptük az MNR-t is (hiszen családtag) egy pár hasznos ajándékkal:

1. Healtech GiPro X-type sebességfokozat kijelző váltásra figyelmeztető funkcióval:
Ez az okos szerkezet a fordulatszám impulzusból és a sebességmérő impulzusaiból betanulja, hogy az egyes sebességi fokozatokhoz milyen arány tartozik a két érték között, ebből mindig tudja, milyen fokozatban van az autó, ha felengedett kuplunggal halad az autó. Megtanítható neki a maximális fordulatszám is, illetve az a fordulatszám, aminél váltani szeretnénk, ekkor villogva figyelmeztet a váltásra. A kis kijelző összesen 2x3 cm, és néhány gramm súlyú csak. Bármilyen autóra vagy motorra felszerelhető, aminek elektronikus sebességjele van, nem bowdenen keresztül kapja a sebesség jelet. Ráadásul magyar termék... :-)

2. Flatshifter Pro félautomata váltórendszer
Ez az okos szerkezet a váltóbowdenbe épített toló-húzó jeladóval és a gyújtást megszakító elektronikával gázelvétel nélküli, 60 miliszekundumos váltást tesz lehetővé kuplungolás nélkül, ezzel váltásonként kb. 0,2 mp, vagy 1 méter spórolható meg. Ez egy olyan pályán, ahol mondjuk 15-ször kell felváltani, már komoly előnyt jelent...
A Flatshifter Pro visszaváltásoknál a motorelektronikával együttműködve ráadásul automatikus gázfröccsöt is ad, hogy a motorfordulat az alacsonyabb sebességhez szükséges fordulatszámot érje el, ezzel megakadályozza a kerekek megcsúszását, megpördülést, de a váltóra jutó terhelést is csökkenti anélkül, hogy heel-and-toe-zni (sarokkal gázfröccs adása fékezés és váltás közben) kellene, ami az MNR-ben a pedálok helyzete miatt nehézkes. Mivel a visszaváltás lefelé is kuplung nélkül történik, a vezetőnek semmi más dolga, mint a fékezésre és a kormányzásra koncentrálni. Az automatika ráadásul nem engedi túl alacsony fokozatba kapcsolni a motort, nehogy a túl magas fordulatszám károsodást okozzon benne. Már ezért megéri! Ráadásul féláron jutottunk hozzá egy példányhoz a magyar forgalmazónál, az AGO Motors-nál, akik a sebességi fokozat kijelző forgalmazói is:

AGO Motors

3. Barnett kuplungrugók
Ezekkel a rugókkal az öt Yamaha kuplungrugót cserélhetjük erősebbekre, amivel a motorbiciklihez képest megnövekedett súly miatti kuplungcsúszás akadályozható meg. Állítólag nehezebben modulálhatóvá válik a kuplung majd, de az állórajtokhoz és a pályaautózáshoz hasznos ez a kis módosítás, még akkor is, ha mi kuplung nélkül fogunk nemsokára autózni, csak az induláshoz kell majd kuplung, máskor nem, hála a Flatshifter kit-nek.

Az alkatrészek beszerelése remélhetőleg nem lesz túl hosszadalmas, talán a két ünnep között meg is tudjuk majd ejteni legalább a nagyját. Ahogy az időjárást elnézem, még akár lehet autózás is idén, csak az eső ne esne... 10 fok Karácsonykor... őrület...

Téli feladataink még: csomagtartó és új, zárható csomagtartó fedél készítése, a figyelmeztető hangjelzés hangosabbra cserélése (már megvan a sziréna, csak be kell szerelni) és a kézi hűtőventilátor-kapcsoló elektromos bekötésének ellenőrzése, mert valamiért gyújtással nem működik, csak kikapcsolt gyújtás mellett...

Mindenről beszámolunk, addig is jó pihenést és falatozást mindenkinek!
Ne feledjétek, minden egyes bejgli rontja a súly-lóerő arányt! :-)

Nincsenek megjegyzések: