2008. július 13., vasárnap

2. építési nap

Nyaralások miatt 2 hétig nem tudtunk az autóval foglalkozni, András ezen a napon is a lábát áztatta a Balatonban, de mire jutottunk ketten az autóval?
Először befejeztük a fékrendszert, egy kis konzolra szereltük az első fékelosztót a féklámpakapcsolóval, és összekötöttünk minden csövet.


Utána a benzincsövek szegecselését fejeztük be, az oda- és a visszamenő csövek is be vannak kötve - a motor oldalt kivéve. Ehhez a benzinpumpát és a benzintankot is fel kellett szerelni. A tankot alumínium pántokkal fogattuk a vázhoz, csak ideiglenesen szereltük fel, majd öntapadós szivacs csíkokkal kell a pántokat kibélelnünk.
Ezután jött a benzinszintmérő beszerelése. A tankba egy kb. 4 cm átmérőjü lyukat kellett vágni, és beletenni a jeladót az úszóval.Már majdnem rászegecseltük a jeladót a tankra, mikor apunak eszébe jutott, hogy vajon biztos-e, hogy a műszerünk akkor mutat majd teli állapotot, amikor a legnagyobb ellenállást érzi. Nem volt ötletünk, elő kellett venni a műszert és kitalálni, hogy működik...Jó is, hogy megnéztük, mert valóban fordítva kellett beszerelni az úszót, ráadásul így belőttük pontosan, a tank tetejétől az aljáig a műszer szerint is telitől üresig mutatja a szintet. Elégedetten véglegesre szegecseltük az előtte gondosan kiporszívózott tankba a jeladót.
Ezután a pedálokkal folytattuk, megmértük a motoron a kuplung maximális mozgását, ehhez mértük a kívánt pedálutat és ehhez kifúrtuk a kuplungpedált. Végül még két lyukat ráfúrtunk, hogy ha netán mégsem lenne kellemes a pedál mozgatása, nagyobb útra lenne szükség, akkor is legyen már lyuk rajta. Ugyanezt aztán a gázpedállal is megtettük. A pedálbox tulajdonképpen a helyére is kerülhet, csak kozmetikázni kell egy kicsit...
Az útmutató szerint az elektromos részek következnek, az elektromos korbács beszerelésével kezdve. Ehhez felpróbáltuk a műszerfal egységet, mert erre kerül majd a biztosító tábla, elé az akkumulátor, rá a kapcsolók, ez fix hely, ahonnan kiindulva a kábeleket el lehet rendezni. Állati jól néz ki a narancs-fekete kombináció... :-)
Gondosan elcsomagoltuk a műanyag elemet és az akkumulátor helyét kijelöltük a kardánalagút elejénél, és belevágtuk az acél lemezbe, hogy amilyen mélyre csak lehet le tudjuk majd süllyeszteni az amúgy sem túl nehéz motorkerékpár akkumulátort.
Még nem szereltük fel az akkumulátort, de a helye és a tartója is megvan, de előbb még más dolgok jönnek!
Elővettük a még mindig (és ez az én saram...) donor állapotú differenciálművet, és levágtuk az eredeti Sierra gumi rögzítőelem tartófülét, mert ez pont a benzintankba ütközne, úgysem így kell felszerelni erre a kocsira. Most már tényleg rendbe kell tenni, mert nemsokára a helyére kerül!
Holnap reggel talán tudunk még egy keveset foglalkozni az autóval, tervünk, hogy a műszerfal alatti alumínium lemezt felszögecseljük, ehhez bele kell vágni az akkumulátor alakját ebbe is, kell egy lyuk rá az elektromos korbácsnak, és egy harmadik a kormányoszlopnak - amiről ma kiderült, hogy hiányzik egy lényeges alkatrészünk, úgyhogy mehetek a bontóba. Igaz, a hátsó féknyereghez hiányzó alaktrész miatt amúgyis lesz egy utam oda a héten, ha lesz időm (9-17-ig nyitvatartó boltok hogy gondolják, hogy dolgozó emberek el tudnak menni hozzájuk? ). A következő közös szerelgetésig lesz még otthon kis munka elég (csapágyház tisztítás, difi rendbetétel, pedálbox lefestése - sok helyen levertük a festéket róla -, bontózás és azok tisztítása). A következő egésznapos szeánsz jövő héten lesz, a feleségem ugyanis nyaralni indul, de én nem mehetek, mert az új munkahely nem enged, pedig be volt már fizetve az út. Így maradok, de vígaszul nyerek egy szerelős hétvégét. Most sírjak, vagy mosolyogjak...?

Nincsenek megjegyzések: