2012. szeptember 14., péntek

Időutazás

Most látom csak, hogy - szégyen-gyalázat - már csaknem egy éve nem írtam ide semmit...
Megmagyarázom... munkahelyet váltottam - kétszer. Megszületett a negyedik gyermekem. Elkezdtem a D-Csepel restaurálásával foglalkozni. Egyszóval nem volt időm annyit menni az autóval, amennyit érdemelne, vagy amennyit szeretnék...
Tavasszal azért eljutottam egy Time Attack versenyre a Hungaroringre, ahol 2:17 alá nem tudtam menni és eléggé el is keseredtem... Hiszen mentem én már 2:16-ot is! Nem értettem a dolgot. Bazsó Gábor barátom erre felajánlotta, hogy pirométerével megméri a gumik hőmérsékletét, abból megtudjuk, jó keréknyomással, futóműbeállítással megyek-e. Az eredmény érdekes volt. A gumik közepe minden esetben jó 10 Celsius fokkal volt melegebb, mint akár a belső, akár a külső széle. Vagyis túl keményre fújom a gumikat. Még mielőtt bárki azt gondolná, hogy nagyon kemények voltak, 1.4 és 1.6 bar volt bennük...
Két héttel később egy Hungaroring nyílt napon már 1.0 és 1.15 bar nyomással jelentem meg. Kölcsönkaptam egy köridőmérőt, hogy pontosabban mérhessem a köreimet. Csak egy menetet tudtam autózni, 20 percet. Így alakultak az időim:
2:22:14 (felvezető kör)
2:17:13
2:15:65 (megdöntöttem a legjobb időmet)
2:14:43
2:14:19
2:13:84
2:12:48

és ekkor letelt a 20 perc...
Rendkívül boldog vagyok, mert a fenti idők azt mutatják, hogy ha ilyen nagy lépésekben tudtam egyre jobb időket autózni, akkor még van ebben egy pár másodperc...
Nem vagyok rutinos versenypilóta, ezért azt merem mondani, hogy az autó jelen beállításaival szerintem képes 2:05-öt menni ezen a pályán egy jó sofőr kezében. Az én kezeimben pedig 2:10 valószínűleg elérhető! Viszonyításképpen a Hungaroring örök ranglistáján az utcai autók között 1:59:76-tal egy Radical SR3 vezet, van 2 db 2:03-as és 2db 2:04-es idő... közülük egy egy 290 lóerős KTM X-Bow, a többi meg 400 Le fölötti tuning-autó. Az MNR meg egy135 lóerős, garázsban épített kitcar... :)
Szeptember 24-én megint nyílt nap a Hungaroringen! Megpróbálok délután kimenni, de ez a nap más miatt is nevezetes... ezen a napon lesz a D-Csepel motorom muzeális minősítő szemléje délelőtt! Bővebben arról a másik blogomon olvashattok rövidesen!

2 megjegyzés:

Tea Time Zsolt írta...

Hajrá, csak így tovább! Nagyon várjuk a folytatást! És a motoros blogról se feledkezz meg... berozsdásodhat! :-)

Névtelen írta...

halihó,hol van a szerdai 10/3 új szösszenet?a segéderő a ringről...:-)