2009. október 18., vasárnap

@*Ł&°%đ!!!

A motorhangolás nem akar összejönni...
A szelepállításhoz le kell venni a hengerfejet, de mivel magát a hengert is ugyanazok a csavarok tartják, és ha nem szedik le, nem cserélnek a henger és a blokk között tömítést, akkor az ott összekeveredő pici olaj és hűtővíz szivárgást vagy akár repedést is okozhat, ezért a szerelő levette a hengert is. A hengerfej csiszolás megtörtént, a szelepek megvannak, minden rendben. Igen ám... de amikor vissza akarta szerelni a hengert, beletolni a dugattyúkat, szimeringeket, gyűrűket, amihez célszerszámot, egy nagy fogót kell használni, kiderült, hogy nem fér hozzá a motorhoz eléggé...
Egy nap próbálkozás után feladták, azt mondták, kiemelik a blokkot a kocsiból. De egy fél nappal később már azt mondták, nem vállalják a motor kivételét, mert túl bonyolult, nincsenek hozzá szerszámaik, sorban állnak javításra a motorok, jobban járunk, ha elvisszük a kocsit, kiszedjük a blokkot és visszavisszük, ők összerakják és a kész motort beszereljük...
Pénteken tehát hazavontattuk az MNR-t lógó dugattyúkkal, lefóliázott motorral. Ez arra jó volt, hogy ki kellett találnunk egy megoldást a vontatásra, mivel nincsen vontatószem a kocsin, de egy csiga és 8 méter kötél segítségével kitaláltuk a legjobb megoldást. A kötél két végét a két első lengőkarra kötöttük, a csiga középen a kötélen, ezt egy karabinerrel a vontató autóhoz csatoltuk és máris vontathatóvá vált a kocsi. Annyira könnyű az autó, hogy néha, mikor fékeztem, és úgy éreztem, nem lassulunk, ezért erősebben nyomtam a pedált, minden lassulás nélkül csúszni kezdett a kocsi... a vontató Ford Focus pedig semmit nem érzett az egészből...
Vasárnap ebéd után, míg a család aludt, gyorsan szétbontottuk az elektromos vezetékeket, néhány csövet, leengedtünk egy kis vizet a rendszerből és a vontatókötél és csiga segítségével kiemeltük a szétszedett állapotban semmi fogást nem nyújtó blokkot a kocsiból. Letörölgettük és az autóm csomagtartójába raktuk, holnap reggel megy a szerelőkhöz vissza... állítólag egy pár óra alatt kész lesz...
Csak az bosszant, hogy ezt korábban is láthatták volna, hiszen már dolgoztak az autón egyszer, ismerték jól, mennyi hely van a motor körül, mennyire férnek majd hozzá, és ők tudják, milyen szerszámokat kell használniuk. Én nem vagyok motorszerelő, nem tudhatom, mi kell hozzá. De ha szóltak volna, akkor itthon kiszedjük a blokkot magunk, kompletten odavisszük és visszahozzuk, mikor kész. Ehelyett most mindenki morgott a másikra, és az elvárt időpont helyett egy héttel később lesz kész a kocsi. Nem mintha ez annyira zavarna, itt van már a hideg idő is, de még ebben az évben szívesen autóztam volna egy keveset, főleg, hogy a legtöbb gyermekbetegség (laza csavarok) már kijöttek az MNR-en és orvosoltuk is őket... nincs más hátra, mint a motor behangolás és a teszt pályán...
Mindegy, a jövő héten kész lesz a motor, a hosszú hétvégén nem tudom, be tudjuk-e szerelni, mert egy korlát betonozást terveztünk be arra a hétvégére, de egy napnyi munka van a kocsin kb. hogy újra menetkész legyen és mehessen a motorhangolásra. Remélem vezethetjük még idén...

Nincsenek megjegyzések: