2009. július 21., kedd

7. újjáépítési nap

Míg éves megérdemelt szabadságomat töltöttem Ausztriában a családommal, apu nem volt rest, folytatta az időközben megérkezett olajhűtő felszerelésével az MNR építését. Az angol cucc érkezett elsőnek, de egy napra rá megjött a Speedy Racing-hez is a sok alkatrészünk. Mivel nem tudtak semmi bíztatót mondani egy héttel előtte, és ők maguk javasolták, hogy rendeljem meg Angliából, ha sürgős, nem problémáztak, nem kellett átvenni a két példányban megérkezett dolgokat... Viszont az olajcsöveket és fittingeket tőlük szereztük be.
Apu hegesztett két konzolt, amik a 16 soros Mocal olajhűtőt a vízhűtő alá és elé tartják, így az nem ütközik az orrkúppal és a légáramban lesz a maximális hűtés érdekében. A konzolokat gumis bilincsekkel szerelte fel a vázra, így nem kellett fúrnunk, hogy a vázat gyengítsük, a rugalmas rögzítés pedig az olajhűtő élettartamát növeli.
A felszerelt olajhűtő a próbaképpen csatlakoztatott olajcsővel.
Orrkúp nélkül elég zavaros az autó eleje... Az oxigénigénye minden esetre igen magas... Hűtők és airbox nyílás az orrkúp alatt...
Az R1 blokkon a gyári olajhűtő helyett a Mocal termosztátos adapter található, rajta a fedő sapka, és a két olajcső kimenet. Már csak be kell kötni...
A héten igyekszünk bekötni az olajhűtőt, hogy a másik, kellemetlenebb munkának, a kardántengely csavarjainak rögzítésének állhassunk neki. A kék Loctite önmagában nem tartotta meg a kardánt a hátramenethez rögzítő csavarokat, esztergáltatott pontos illesztett csavarokkal, piros Loctite-tal, rugós alátéttel és két-két csavar alá erősített, majd a meghúzott csavarokra rákalapált lemezekkel tervezzük megoldani a lazulás problémáját. Angol építőkkel beszélve ez másoknál is probléma volt, most egyszer, s mindenkorra igyekszünk a gondot megoldani. De ez valószínűleg a jövő hét feladata lesz.
Augusztus 2-án egy kitcar klubos autózást tervezünk a Bakonyban, addigra el kell készülnünk. Ráadásul vár még a Yamaha szervíz egy szelepállításra, motorátnézésre, utána pedig a fékpad a Power Commander beállítására. Jó munkához idő kell... :-)

5 megjegyzés:

Szabó Tamás írta...

Tisztelt Építők,

a totalcaron értesültem, pár napja erről a blogról, Karotta tette közzé. Engem is nagyon érdekel az autó építés, mióta Mark Evans a Discoveryn elkezdte építős műsorát.
A lényeg, utolértem a blog végét, végig olvastam, néztem mindent. Gratulálok ehhez a munkához!
Várjuk a fejleményeket!

Üdv
Tamás (Győr)

Gergely írta...

Kedves Tamás!
Köszönjük a figyelmet és a kedves szavakat! Fejlemények remélhetőleg rövidesen lesznek is, két nap múlva újra próbáljuk az autót, most már az olajhűtővel és a megerősített kardánrögzítéssel!
Egy ilyen autót megépíteni reális álom, nekünk is megvalósult, csak javasolni tudom, hogy ha van hozzá kedve és lehetősége, vágjon bele! Ha további információra lenne szüksége akár az MNR kitről, akár általánosságban, szívesen állunk rendelkezésére!
Üdv,
Gergő

Szabó Tamás írta...

Két dolog van ami számomra elgondolkodtató. Az egyik a használt donor alkatrészek. A Sierra alapot véve: Ekkora teljesítmény melett nem kockázatos-e használt, jóval kisebb teljesítményre tervezett alkatrészek használata. A szükséges donor alkatrészeknek utánna fogok nézni a cromax ford alkatrész áruházban, ahol újonnan is be lehet őket szerezni. A másik dilemmám a forgalombahelyezés tortúrája...Az augusztusi bakony túrán ha meg lehet csodálni a gépeket az jó lenne. Esetleg van már konkrét időpont és helyszín?
Ha nem vagyok pofátlan a 28 évemmel sztem tegeződhetünk is:)

Üdv
Tamás

Gergely írta...

Szia Tamás,
A Sierra alkatrészek miatt ne aggódj. Ami használt Sierra a mi kocsinkban: kormányrúd, differenciálmű, féltengelyek, hátsó kerékagyak, hátsó féknyergek, kézifékkar. Ebből, ami lényeges, az a difi, a féltengelyek és a fékek. A difi simán elég akár 250 lóerőig, ugyanezt a difit használta a Cosworth Sierra is (nem egészen ugyanezt, az csavaros féltengely rögzítésű volt, nem bedugós, de a belseje gyakorlatilag azonos erősségű). A difi nemigen tud szétmenni, bontóban 10-15 ezer, újonnan 100... A féltengelyeket felújítottuk, lefestettük és a csuklókat, gumiharangokat felújíttattuk. Pár tízezer forint és gyakorlatilag újak. A féknyergek nekünk felújítottak, de ha jól működnek, az sem szükséges.
Ne felejtsd, az eredeti cuccok egy majdnem másfél tonnás kocsira lettek méretezve, míg az MNR-ben 500 kilót hurcolnak csak. Ezért, bár némileg nagyobb az átvitt teljesítmény (a nyomaték pedig nem is nagyobb), a terhelés nincs annyi, mint az eredeti kocsin. Szóval a donor cuccokon nem érdemes izgulni és nem érdemes újat venni.
A forgalombahelyezés témaköre már bonyolultabb, erről bővebben egy kitcar találkozón érdemes beszélgetni...
A bakonyi túra augusztus 2-án lesz, várhatóan 10 óra körüli találkozással Pápán. Utána Zirc-majd kör a környéken, végül Veszprém a terv.
Írj péntek felé, akkor már kiderül minden... az emailem baksayg-kukac-yahoo-pont-com
Üdv,
Gergő

Szabó Tamás írta...

Szia Gergő,

mail ment!
Üdv
Tamás