2009. május 20., szerda

Gondolatok az olaj körül...

Egyre több brit, ausztrál, olasz, holland versenyzővel beszéltem, és mindenki egy kicst másképpen oldotta meg a Yamaha R1-es motor olajproblémáit. Ha minden javaslatot egybegyúrunk, akkor talán bebiztosíthatjuk magunkat... Ebben az esetben így nézne ki az a néhány módosítás, amire szükségünk lesz:
  • A karterszellőzők szelepeinek eltávolítása a könnyebb szellőzés érdekében
  • Az egyik karterszellőző összekötése a váltószellőzéssel - hogy a motorban maradjon a szellőzőkön kinyomott olaj
  • A másik karterszellőző bekötése egy olaj túlfolyó tartályba, azon keresztüli karterszellőztetés
  • Olajhűtő beszerelése az orrkúpba
  • Olajhőmérsékletmérő felszerelése jelzőlámpával
  • Accusump olaj akkumulátor alkalmazása, ami alacsony olajnyomás esetén tartalék olajat nyom a rendszerbe 10-30 másodpercen keresztül
  • Olajnyomás jelzőlámpa beszerelése

Ezzel a megoldással talán elérhetjük azt, hogy a motor megbízhatóan, tartósan nagy terheléssel futhasson. Még megbeszéljük a dolgot, de mai információink alapján én jelenleg ezt csinálnám...

Gyerünk a garázsba! Nemigen volt időnk az elmúlt időben a kocsival foglalkozni, de most itt az ideje rendbe tenni és meghajtani! Szombaton újra szerelünk!

Nincsenek megjegyzések: