Még a hétvégi pécsi találkozó előtt ellenőriztetni akartuk a motor szelephézegjait, mert korábban a Yamahától azt a diagnózist kaptuk, hogy a motorunk éppen egy olyan szériába tartozik, amelynek szelepei hibásan edzett anyagból készültek, néhány ezer km alatt deformálódnak és ezért cserélni kell őket. Természetesen garanciát erre a használt motorra már nem lehet érvényesíteni, de mielőtt belevágtunk volna, még egy helyen ellenőriztettük a szelepeket, hogy nincs-e más megoldás. Sajnos a diagnózis itt is ugyanaz volt, a szelephézagjaink túl nagyok, a szelepek hibásak, cserélni kell a szívó oldali szelepeket. Meg is rendeltük a szelepeket, szelepszár szimeringeket, hengerfej tömítéseket, egyebeket, de addig is beállították a szelephézagokat a helyes értékekre, hogy a hétvégi találkozóra elmehessünk biztonsággal.
A leszerelt szelepfedél alatt a vezérműtengelyek és a szívó oldali 12 szelep.
A szelepek sapkái és a sapkák és a szelepk közötti hézagoló lapkák sorbarendezve. Ennél a munkafázisnál a szerelő kutyája szigorúan kitessékeltetett a garázsból...
Néhány sapka és lapka. A lapkákon a vastagság feliratai is látszanak.
A vezérműlánc feszességállítója. A végén, rugó ellenében benyomott stift feszíti a láncot. De ahhoz, hogy be lehessen szerelni, a japán mérnökök terveztek rá egy kis tűt, meg egy pici kallantyút, amely utóbbit a stift összenyomott állapotában a pici tűre kell hajtani, majd beszerelni az egész szerkezetet. A kis kallantyú lefelé néz a motorban, és mikor a vezérmű lánc megnyomja a stiftet, a kallantyú lehajlik, a rugó pedig kilöki a stiftet amennyire kell, ezzel feszíti meg a láncot. Zseniális!
Az állítások után a motor szépen, csendesen duruzsolt. Még azt is kipróbáltuk, meddig pörög üresben, és életemben először leszabályozásig forgattam a motort. Hát van egy hangja 14.000-nél... Még nem pörgettem idáig soha, valószínűtlenül magas itt már az üvöltése. Normál használatnál, még pályán sem érdemes 11.000 fölé pörgetni, de jó tudni, hogy milyen a hangja a limiternél... :-)
Az állítás után mentünk is egy-két kört a szerelőkkel, az egyik úton egy hatalmas drift is becsúszott a demóba, egy kanyarból kigyorsítva a fehér burkolatú, csúszós felületű aszfalton szép hosszan mentünk keresztbe... Vigyázni kell az autóval... Viszont annyira kezes és jóindulatú, annyira érezni, mikor-mi történik, hogy mégsem mondanám egy szörnyetegnek. Jó kis pályázásoknak nézünk elébe azt hiszem! Mindenesetre Pécsett óvatosak leszünk, ismeretlen utakon a hűvösödő időjárásban nem kockáztatunk, arra ott a pálya.
De pálya csak a szelepcsere és a Power Commander beállítás után. Az még legalább két hét. Nem baj, nem kapkodunk.
2009. szeptember 10., csütörtök
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
1 megjegyzés:
Szia!
Lenne pár apró kérdésem átépítéssel kapcsolatban, ha nem zavarlak vele!
Email címem: zxrash@gmail.com
Üdv. &rash
Megjegyzés küldése