Még a
hétvégi pécsi találkozó előtt ellenőriztetni akartuk a motor
szelephézegjait, mert korábban a Yamahától azt a diagnózist kaptuk, hogy a motorunk éppen egy olyan szériába tartozik, amelynek szelepei hibásan edzett anyagból készültek, néhány ezer km alatt deformálódnak és ezért cserélni kell őket. Természetesen garanciát erre a használt motorra már nem lehet érvényesíteni, de mielőtt belevágtunk volna, még egy helyen ellenőriztettük a szelepeket, hogy
nincs-e más megoldás. Sajnos a diagnózis itt is ugyanaz volt, a
szelephézagjaink túl nagyok, a szelepek hibásak, cserélni kell a szívó oldali szelepeket. Meg is rendeltük a szelepeket,
szelepszár szimeringeket,
hengerfej tömítéseket, egyebeket, de addig is beállították a
szelephézagokat a helyes értékekre, hogy a
hétvégi találkozóra elmehessünk biztonsággal.
A leszerelt
szelepfedél alatt a
vezérműtengelyek és a szívó oldali 12 szelep.

A szelepek sapkái és a sapkák és a
szelepk közötti hézagoló lapkák
sorbarendezve. Ennél a
munkafázisnál a szerelő kutyája szigorúan
kitessékeltetett a garázsból...

Néhány sapka és lapka. A lapkákon a vastagság feliratai is látszanak.

A
vezérműlánc feszességállítója. A végén, rugó ellenében benyomott stift feszíti a láncot. De ahhoz, hogy be lehessen szerelni, a japán mérnökök terveztek rá egy kis tűt, meg egy pici kallantyút, amely utóbbit a stift összenyomott állapotában a pici tűre kell hajtani, majd beszerelni az egész szerkezetet. A kis kallantyú lefelé néz a motorban, és mikor a vezérmű lánc megnyomja a stiftet, a kallantyú lehajlik, a rugó pedig
kilöki a stiftet amennyire kell, ezzel feszíti meg a láncot. Zseniális!

Az állítások után a motor szépen, csendesen duruzsolt. Még azt is kipróbáltuk, meddig pörög üresben, és életemben először leszabályozásig forgattam a motort. Hát van egy hangja 14.000-
nél... Még nem pörgettem idáig soha,
valószínűtlenül magas itt már az üvöltése. Normál használatnál, még pályán sem érdemes 11.000 fölé pörgetni, de jó tudni, hogy milyen a hangja a
limiternél... :-)
Az állítás után mentünk is
egy-két kört a szerelőkkel, az egyik úton egy hatalmas
drift is becsúszott a demóba, egy kanyarból kigyorsítva a fehér burkolatú, csúszós felületű aszfalton szép hosszan mentünk keresztbe... Vigyázni kell az autóval... Viszont annyira kezes és jóindulatú, annyira érezni,
mikor-mi történik, hogy mégsem mondanám egy szörnyetegnek. Jó kis pályázásoknak nézünk elébe azt hiszem!
Mindenesetre Pécsett óvatosak leszünk, ismeretlen utakon a hűvösödő időjárásban nem kockáztatunk, arra ott a pálya.
De pálya csak a
szelepcsere és a
Power Commander beállítás után. Az még legalább két hét. Nem baj, nem kapkodunk.
1 megjegyzés:
Szia!
Lenne pár apró kérdésem átépítéssel kapcsolatban, ha nem zavarlak vele!
Email címem: zxrash@gmail.com
Üdv. &rash
Megjegyzés küldése