Október 24-én, 66 éves korában elhunyt Graham Nearn, a Caterham alapítója (a képen jobb oldalt).
A Lotus az 1957-ben bemutatott Lotus 7-est az egyes, kettes, majd hármas szérián (S1, S2, S3) keresztül folyamatosan gyártotta kisebb, nagyobb lelkesedéssel, de Colin Chapman igazából már a bemutatását követő néhány évvel elveszítette a lelkesedését az egyszerű kocsi iránt, az újabb modellekre, mint például az Elan-ra koncentrált, miközben a Seven eladásokból finanszírozta a folyamatosan egyre komolyabb kivitelű Lotus modellek fejlesztését. Egy alkalommal a hatvanas években abba is akarták hagyni a Seven gyártását, de Nearn 20 autót rendelt, mikor meghallotta, erre a Lotus nem mondhatott semmit, nagyon kellett nekik a pénz, folytatták, hát... Hamarosan azonban végleg eljött az idő, mikor a Seven már nem volt elég modern, és a Lotus újratervezte azt, így született meg az S4 Seven. Nem volt sikeres, 1970 és 1973 között gyártották csupán, ekkor a Lotus végleg befejezte a gyártását.
Graham Nearn a legelső Lotus kereskedő volt, a hatvanas évek elejéig a Lotus közvetlenül a gyárból árusította ugyanis autóit. A dél-angliai Caterham faluban működő szervizből indult hát útjának Nearn családi vállalkozása.
Mikor a hetvenes évek elején nyilvánvalóvá vált, hogy a Lotus abbahagyja a Seven gyártását, Nearn megállapodott Chapman-nel, hogy az autó jogait megveszi a Lotus-tól. Chapman beleegyezett, sőt a Lotus egyik dizájnere még logót is tervezett a Caterham számára. 1973-tól a Caterham Cars gyártotta az S3 Lotus Seven-t.
Az évek során folyamatos fejlesztések és módosítások következtek, de a Caterham az S3 formát soha nem változtatta meg, csak a tartalmat frissítette a jelenlegi csúcsmodellig (személyes álom autómig), az R500-ig.
Graham Nearn nélkül a sokunk számára oly kedves Lotus Seven talán soha nem lett volna az a kultusz autó, ami végül is lett. Talán soha nem lett volna ennyi követője, ennyi replika gyártó, és talán mi sem építettünk volna MNR-t soha...
Graham Nearn végig hitt a Seven-ben, és a kilencvenes években évi 800 darabot is el tudott belőle adni, köztük olyan legendás autókat, mint a Jonathan Palmer Evolution-t is 250 lóerővel...
Köszönjük!
Nyugodjék békében!
2009. november 16., hétfő
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése