Október 24-én, 66 éves korában elhunyt
Graham Nearn, a
Caterham alapítója (a képen jobb oldalt).

A
Lotus az 1957-
ben bemutatott
Lotus 7-est az egyes, kettes, majd hármas szérián (S1, S2, S3) keresztül folyamatosan gyártotta kisebb, nagyobb lelkesedéssel, de Colin
Chapman igazából már a bemutatását követő néhány évvel elveszítette a lelkesedését az egyszerű kocsi iránt, az újabb modellekre, mint például az
Elan-ra koncentrált, miközben a
Seven eladásokból finanszírozta a folyamatosan egyre komolyabb kivitelű
Lotus modellek fejlesztését. Egy alkalommal a hatvanas években abba is akarták hagyni a
Seven gyártását, de
Nearn 20 autót rendelt, mikor meghallotta, erre a
Lotus nem mondhatott semmit, nagyon kellett nekik a pénz, folytatták, hát... Hamarosan azonban végleg eljött az idő, mikor a
Seven már nem volt elég modern, és a
Lotus újratervezte azt, így született meg az S4
Seven. Nem volt sikeres, 1970 és 1973 között gyártották csupán, ekkor a
Lotus végleg befejezte a gyártását.

Graham Nearn a legelső
Lotus kereskedő volt, a hatvanas évek elejéig a
Lotus közvetlenül a gyárból árusította ugyanis autóit. A
dél-angliai Caterham faluban működő szervizből indult hát útjának
Nearn családi vállalkozása.

Mikor a hetvenes évek elején nyilvánvalóvá vált, hogy a
Lotus abbahagyja a
Seven gyártását,
Nearn megállapodott
Chapman-nel, hogy az autó jogait megveszi a
Lotus-tól.
Chapman beleegyezett, sőt a
Lotus egyik
dizájnere még logót is tervezett a
Caterham számára. 1973-
tól a
Caterham Cars gyártotta az S3
Lotus Seven-t.

Az évek során folyamatos fejlesztések és módosítások következtek, de a
Caterham az S3 formát soha nem változtatta meg, csak a tartalmat frissítette a jelenlegi
csúcsmodellig (személyes
álom autómig), az R500-
ig.
Graham Nearn nélkül a sokunk számára oly kedves
Lotus Seven talán soha nem lett volna az a kultusz autó, ami végül is lett. Talán soha nem lett volna ennyi követője, ennyi replika gyártó, és talán mi sem építettünk volna
MNR-t soha...
Graham Nearn végig hitt a
Seven-ben, és a kilencvenes években évi 800 darabot is el tudott belőle adni, köztük olyan legendás autókat, mint a
Jonathan Palmer Evolution-t is 250 lóerővel...

Köszönjük!
Nyugodjék békében!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése