A pécsi találkozó utáni hétvégén András elvitte az autót egy körre. Nemsokára telefonált, hogy a kuplung kiemelt egy váltásnál, de nem ment vissza, nem tud hazajönni... ráadásul a hajtásban is durva vibrációt érzett. Trélert kölcsönöztünk és hazahoztuk a kocsit. Gyorsan utánaolvastunk a kuplung szerkezet kialakításának és a Locostbuilders fórumon is megnéztük, kinek milyen tapasztalatai voltak. Kiderült, hogy egy túl erős kuplungolás lehetett a probléma. Valószínűleg túl mélyre nyomta a pedált András. A motoron ez nem lehetséges, hiszen a kuplungkar a kormányba ütközne, ráadásul a kéz gyengébb, mint a láb, az autóban a túlerőltetett kuplung annyira kiemelt, hogy kiakadt, nem tudott visszaugrani a helyére. A jó hír, hogy csak szét kellett szedni és újra összerakni, semmi sem sérült.
Ezen a képen a kuplungfedél látható. Alul látszik az a fül, amit a bowden húz, eltekeri a rudat és a rúd végén lévő fogaskerék húzza kifelé a fogas rudat, ami a tárcsák közepéből néz kifelé.
Miután levettük a fedelet, ez a kép fogadott: A kuplungtárcsák feletti lemez jó 2-3 milliméterre elállt a tárcsáktól. A fogazott perem kiugrott és nem ült vissza a kosárra, hanem picit elfordulva úgy maradt.
Miután a rugókat kilazítottuk és visszaigazítottuk a lemezt a helyére, így nézett ki:
Majd beleraktuk a rugókat és meghúztuk mindet. Mellesleg ezek azok a rugók, amiket autóban használt motorok esetén ki szoktak cserélni erősebbekre, hogy az indulásokat és főleg a teli gázzal történő gyorsulásokat álló helyzetből bírja a kuplung. A Barnett rugók kb. 20 fontba kerülnek, nem egy nagy tétel, egy következő fejlesztés alkalmával megejtjük majd. Addig nem gyorsulgatunk álló helyzetből...
Miután összeszereltük a kuplungot, csináltunk a kuplungpedál mögé egy állítható gumis ütközőt is, hogy ne lehessen túlnyomni a pedált. Ez is megoldódott.
Igen ám, de a vibráció a hajtásban nem emiatt volt, az biztos. A hátramenetet megmozgatva azonnal kiderült, hogy a Quaife egységet a vázhoz alulról rögzítő négy csavar lazult ki. Sajnos azonban ezekhez esélytelen volt hozzáférni. Hogy egész őszinték legyünk, nem is emlékeztünk rá, hogy hogyan húztuk meg annak idején... annyira kevés a hely oldalról. Ráadásul a két-két csavar annyira közel volt egymáshoz, hogy a dugókulcs, zárt kulcs vagy csőkulcs nem is ment rá az egyikre a másik csavartól... Nem volt mit tenni, megemeltük az autót és kivágtuk az alumínium padló egy darabját a csavarok alatt. Persze pont a fékcső és a benzincsövek voltak fölötte, de szerencsére nem vágtunk bele egyikbe sem... A kis lyukon egyenként kitekertük a meglazult csavarokat, és helyükre nagyfejű imbuszcsavarokat tettünk a legerősebb Loctite-tal bekenve, és a fejüket előzőleg átfúrva. Mikor mindet teljes erőből meghúztuk, a fúrt lyukakon keresztül összedrótóztuk őket, hogy ne tudjanak meglazulni és elforogni. A padlón vágott lyukat pedig egy darab alumíniummal befedtük. Kész!
A próbaútra hétvégéig várni kellett, de akkor végre sikerült egy keveset menni a kocsival. Nagyon jól ment és nem volt semmi vibráció végre! Kellett is a teszt, mert másnap, hétfő reggel 8-ra várták a szervizben a motort szelepcserére. A hideg, esős reggelen esőruhába bújva mentem a szervizbe, miközben a fél város bolondnak nézett, miközben ők ablaktörlőikkel vadul hadonászva araszoltak munkába, én egy nyitott kitcar-ban ültem az esőben sisakban... :-)
Megérkezett minden alkatrészünk, és három nap alatt kicserélik a gyári hibás szelepeket friss és jó darabokra. Egyúttal a hengerfejet is leveszik és megcsiszolják. Az autó jelenleg a szerelőnél van, szerdán lehet majd érte menni remélhetőleg. Utána kis bejáratás után péntekre foglaltunk időpontot egy csepeli fékpadon, hogy a Power Commander-t, és ezzel a motor levegő-benzin keverék képzését beállítsák, a motor teljesítményét optimalizálják. Izgatott vagyok, nagyon sokat remélek a beállítástól, jelenleg kicsit rángat a motor, amikor nincs terhelés alatt, szerintem ez mind meg fog szűnni a beállítás során, sokkal kezesebb és finomabb lesz, és reményeim szerint kb. 10-15 lóerőt is nyerhetünk majd akár... folyt. köv. a teljesítménymérés után. Nagyon remélem, hogy nem lesz gond, mert ez az egyik legnagyobb igénybevétel egy kocsinak, fékpadon hajtani... drukkoljon, aki csak teheti!
2009. október 12., hétfő
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése