Szombaton délelőtt összecsomagoltuk a szerszámainkat, az autó kötelező tartozékait, olajat, stb. és egy utolsó ellenőrzés után kigördültünk a garázsból. Sisak, intercom, kesztyű felvéve, biztonsági övek beállítva... mire idáig eljutottunk már meleg is volt a motor. És le is fulladt. Az alapjárat elég alacsonynak tűnt, de azért mentünk egy próbakört. Az autó szépen megy, a futóműve továbbra is meglepően jó, nagyon kezes és azt kell, hogy mondjam, hogy kényelmes is. Még a párnázatlan ülésekkel sem ráz az út. Persze a mély keresztirányú bordákon nagyot ráz, mert a rugóút hossza nem nagy, de a normális egyenetlenségeket meglepően jól nyeli el.
Ami továbbra is fura, az a Quaife hátramenet, mert az irányváltó kialakítása és kotyogása miatt nagyon zajos a hajtáslánc. Gázadáskor vagy gázelvételkor erős rántás és csattogás hallatszik a hajtásból, ehhez még hozzájárul a difi csattogása is... szóval így az elején ijesztő a sok fura zaj és ezek közúton közlekedve még sokkal jobban kijönnek, részben, mert több idő van rájuk figyelni, részben pedig azért, mert pályán szinte mindig teli gázzal megy az ember vagy fékez, a csattogás is kevésbé hallatszik ilyenkor, mint egyenletes fordulatnál használva.
Készítettünk egy kis videót is az útról, egy része itt látható:
http://www.youtube.com/watch?v=GQa1fq1IcFA
A hétvégén még egyszer teszteltünk, apu is és András is vezette az autót - ők most először, mert eddig csak én ültem a volánnál - és mindkettőjüknek nagyon tetszett, sokkal kezesebbnek, használhatóbbnak találták, mint ahogyan elképzelték.
András tesztútja alatt azonban egy halk kerepelő hangra és némi rezgésre lettünk figyelmesek, azonnal megálltunk. A hajtásból jött a hang, ezért megnéztük a kardán rögzítéseit, de ezek - amelyikekre ráláttunk, mert egy a kardánalagút rögzítése után nem látható helyen van - rendben voltak. A difi rögzítése is rendben. A féltengelyek is... Hát, akkor óvatosan haza... Így is tettünk, szépen hazamentünk, közben nem változott a rezgés.
Mikor másnap megnéztük, a motort és a hátramenetet összekötő rövid kardántengely hátramenet oldali egyik rögzítő csavarja hiányzott és a többi három is lazán volt benne...!
A vibrálás és kereplés az volt, ahogy a csavar már félig kilógva bele-beleért a forgó kardánba... még jó, hogy nem lett nagyobb baj...ha elszabadul a kardán egy tempósabb részen... te jó ég...
Most csavarokat fogunk cserélni ezen a részen, és a csavarokat a közepes Loctite menetrögzítőnél erősebb ragasztóval vagy menetrögzítővel fogjuk behajtani. A hajtás nem játék... nagy szerencsénk volt...
Mindezzel együtt a kocsi nagyon szépen, jól ment, olaj semmi nem szökött el a rendszerből és a hőfokok is rendben voltak, bár a víz és az olaj is 90 és 100 fok között ingadozott végig. Az olajhűtő megérkezett, ma vesszük át az összes alkatrészt, fittinget, csövet és a következő hetekben beszereljük az olajhűtőt is!
2009. július 15., szerda
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése