Nem vártuk, nem terveztük, mégis elérkezett ez a nap, hamarabb, mint gondoltuk volna. Ki kell szednünk az MNR tönkrement motorját és betenni egy újat.
Hét közben lekötöttem az üzemanyag csöveket, vízcsöveket, elektromosságot, kardántengelyt, légszűrőt, kipufogót, pénteken pedig kiemeltük a motort és félreraktuk. Nem volt időnk tovább foglalkozni vele aznap, de így készen álltunk a szombati szerelésre.
A kiemelt motor olajteknőjét le kellett szednünk, hogy az MNR által beszerelt olaj-tolulás gátló lemezt kiszerelhessük és átrakhassuk az új blokkba. A leszerelt olajteknő alatt látható a lemez.
Miután kiszereltük a lemezt, több, a motorba nem jó helyre való alkatrészt is találtunk, itt egy hajtókar darabot nézeget apu éppen... csúnya törés volt, a blokk oldala szabályosan kirobbant.
Az olajteknőben ennyi alumínium forgács volt. Valami nagyon szétnyíródott...
Az olajteknőből ezen a kosáron és csövön keresztül szívja az olajszivattyú az olajat. Ez is tele van fémforgáccsal, annyira, hogy a fém kosár el is deformálódott, mert a szivattyú szívta volna az olajat, de az eltömődött kosáron keresztül nem tudta, így beszívta a fém hálót is egy kicsit...
Így néz ki az olaj-tolulást gátló lemez. Leellenőriztük más gyártók hasonló termékeinek képével és azonos velük. Valószínűleg tényleg nem ezzel volt a baj.
A lemezt beszereltük az új blokkba...
Itt látszik a szép, tiszta szívókosár a sértetlen fém hálóval.
Ilyen pedig egy tiszta olajteknő... rajta a tömítéssel...
Miután befejeztük a lemez átszerelését, kicseréltük az olajszivattyúba fúrt olajnyomásmérő csatlakozóját is, majd átszereltük az injektor sort, légszűrő talpat, termosztátot és néhány csövet is, míg teljesen beszerelhető nem lett a motor.
Meghalt a király, éljen a király!
Miután mindent leellenőriztünk még egyszer, beemeltük a helyére és rögzítettük.
Reméljük ezt már nem kell lecserélni egyhamar...
A motor a helyén tehát, de be kell még kötni a csatlakozóit, csöveit. Ráadásul meg kell ejteni azokat a változtatásokat is, amik ahhoz kellenek, hogy a motor megbízhatóan működjön. Három helyről háromféle megoldást hallottunk, de egy a biztos, mindenki a motor karterszellőzésében látja a hiba okát, azt kell módosítanunk.
Közben néhány apróságot módosítanunk kell még az autón, ami a rövid teszt alatt kiderült. Az első kerekek csapágyai beálltak a helyükre, kicsit meglazultak, ettől a felni beleért picit az agy csavarjaiba, megkarcolódott. A csavarokat rövidebbre vágtuk, a csapágyat utánahúztuk. A váltókar füleit kicsit megrövidítettük, a kormányagy körüli részét kicsit kibővítettük, hogy ne érjen bele az agyba. Az ülések rögzítését kell még megoldanunk, mert nem elég az alumíniumra rögzíteni őket, ez biztos. Látszik egy ilyen rövid út után is a terhelés nyoma a lemezeken alulról.
Lesz még hát munka, de a nagy feladat megvan, mostantól nem fizikai, hanem szellemi munka következik... mindenről beszámolunk!
1 megjegyzés:
Örülök, hogy visszajött a lelkesedés!
Megjegyzés küldése