Izgatottan álltunk neki a fékeknek újra. Amiért nem működött a légtelenítésünk előző este a következő volt: Felszerelt állapotában a Sierra hátsó fékek az
MNR-en így néznek ki (jobb hátsó):

Látszik, hogy a légtelenítő csavar (fekete
gumi kupakkal) lefelé mutat és elég alacsonyan van. Ezért nem lehet ebben a helyzetben kinyomni a levegőt belőle, mindig marad valamennyi a
féknyeregben beszorulva. A
Sierrákban ugyanis eredetileg a
féknyereg nem így áll, hanem 90
fokkal előre elforgatva, vagyis felül. A légtelenítő csavar akkor felfelé mutat és működik a légtelenítés. Az
MNR kiten a
kézifékbowden elvezetése miatt (fehér kupak felül) nem lehet az eredeti helyzetében a
féknyereg.
A megoldás az, hogy a
féknyerget és a
féktárcsát leszerelve úgy kell légteleníteni a
fékrendszert, hogy a csavar felül legyen. Közben a
féktárcsát a
fékbetétek közé kell tenni különben soha nem fér be többé a tárcsa...

Mindkét oldalon többször is légtelenítettünk, a
fékpedál szépen felkeményedett. Hurrá! Félretettük az egészet egy fél napra, hogy a pici buborékok összeálljanak, majd újra visszatértünk a fékekhez, gumi kalapáccsal többször megkocogtattuk a
féknyergeket, hogy a letapadt buborékok is felszakadjanak, és visszaszereltük a helyére a fékeket.
Közben a
Raceleda első fékekhez köszörültünk egy 6,5 mm-es kulcsot, és légtelenítettük az első kört is, átmostuk az első és a hátsó köröket is, majdnem egy fél liter
fékfolyadékot dobunk ki, de a
fékrendszer végleges és működik!
Míg a fékeket állni hagytuk, a Köhém rendeletnek megfelelően felmértük a hátsó lámpák helyét és felfúrtuk a lyukaikat.

Majd felszereltük a lámpákat (index, fék/világítás,
ködlámpa,
tolatólámpa) és a fényvisszaverőket, majd a
rendszámtábla keretet és a
rendszámtábla világítást.

A fékek helyreszerelése után beállíthattuk a kéziféket is. A Ford
bowdent egy íves
himbán átvezetve az elvágott
bowdeneket egymáshoz rögzítettük, és
beállítottuk a kéziféket. Kész!


22 nap után így néz ki az autó. Már csak a
kardán alagút utolsó simításai és az ülések/övek beszerelése hiányzik ahhoz, hogy a bakról levehessük. De előtte elektromosság jön. Kapcsolók, műszerek,
stb... A legközelebbi viszontlátásra!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése