2008. december 16., kedd

20. építési nap

Nos, kimaradt egy hét a szerelésből, illetve, hogy egész pontos legyek, volt némi építés, de érdemben nem tudtunk sokat haladni, ezért a frissítés is késett egy kicsit...
Szombaton azonban újra összegyűltünk és nekiestünk az elektromosságnak, de előtte még befejeztünk egy pár apróságot is.
Ezúttal a fiam is velünk tartott, szerszámot ragadott és bütykölni kezdett. Még nincs három éves, de a "forrasztópáka" számára egy teljesen hétköznapi szó...
A benzintankra szerettünk volna egy szellőzőszelepet szerelni, ami kifelé és befelé is engedi egyenlíteni a nyomáskülönbséget, miközben a garázsban megóv minket a benzinszagtól. A megoldás két golyósszelep felszerelése lett egy Y elosztóra, az egyik szelep befelé, a másik pedig kifelé engedi áramlani a levegőt ha kell.
A múltkor felszerelt fényszórók kábeleit nem szerettük volna csak úgy egyszerűen lógni hagyni, vagy csúnyán megtörni, ezért L alakú gumi pipák segítségével szépen elvezettük a tartórúd mentén és be is kötöttük az MNR elektromos korbácsba.

Ha fényszórónk van, akkor irányjelző is kell! Fel is szereltük a pici, de annál fényesebb motorbicikli indexeket az MNR orrkúpon kialakított helyekre.
A "békaszem" mellé most "harcsabajuszt" is kapott a kocsi... milyen állat lesz belőle a végén???A néhány héttel ezelőtt még színes spagettihez hasonló kócos dróthalmaz mára rendezett elektromos vezetékké változott. Üzembehelyezés előtt egy kis polírozás majd ráfér az alumínium lemezre, de a rend már kezd kialakulni... A motorelektronika, akkumulátor és feszültségszabályzó látható a képen fentről lefelé. A műszerfal alatt pedig az összes relé és biztosíték, valamint az áramtalanító kapcsoló kapott helyet egy alumínium lemezen, amiről képem sajnos nincs, de legközelebb lefotózom azt is...
Az orrkúp alatt szépen előrevezettük a légszűrőtől a beömlőcsövet is, ezen keresztül kap majd a motor friss, hideg levegőt a hűtő felett. Kicsit könnyen lecsúszott a cső a légszűrőházról, ezért miután befújtuk a szűrőt a kapott Pipercross koszfogó sprével, rögzítettük is a csövet egy kis elektromos rögzítőszalaggal.

Végül nekiálltunk a hátsó sárvédőknek. Először feljelöltük 10 centinként a lyukak helyét a sárvédőn, majd kifúrtuk őket...
Utána szépen a helyére igazítottuk, és a karosszéria és a sárvédő közé való gumicsíkot előbb 5 centinként becikkelyezve (hogy ívet lehessen hajlítani belőle) melléfeszítettük, majd felfúrtuk a lyukakat a karosszériára is. Minden fúrás után rögtön rögzítettük is szegeccsel a sárvédőt, a karosszéria belső oldalára alumínium alátéteket téve.
Íme a gumicsík kilógó része a két elem között. Nagyon szép és eltünteti a minimális egyenetlenséget a két műanyag között.
Sajnos elromlott a szegecselőnk, alig tudtuk befejezni a bal oldalt, de végül kész lettünk. A jobb oldalra majd legközelebb kerül sor. Kezd már tényleg autó formájú lenni a gép. Persze nem lesz ilyen nagy rés a gumi és a sárvédő között, de még bakon van a kocsi.
Így néz ki most az MNR VortX 20 nap szerelés után. Ja, és mivel az elektromosság már szinte véglegesnek mondható, bármikor indítható a kocsi, ha hiányzik a hangja...

Legközelebb a műszerfal és a kapcsolók felszerelése következik a jobboldali sárvédő után. Már ki is találtuk, hogy a műszerfalon csak a Koso műszeregység lesz, az is középen, alatta pedig három dolog: a Start gomb, a gyújtáskulcs és a kézifék visszajelző lámpa egymás mellett. A kormány mögött pedig egyetlen műszer, az olajnyomásmérő talál majd egy kis helyet magának. Minden egyéb kapcsoló a középkonzol műanyagjára kerül, elérhető közelségbe.

Aki szeretne játszadozni a saját műszerfalának tervezésekor, annak ajánlom ezt a honlapot, ahol addig tologathatjuk egérrel a kapcsolókat és műszereket a nekünk tetsző helyre egy üres műszerfalon, amíg meg nem találjuk az ideális helyüket...

http://westfield-world.com/dashdesigner.html

A következő szerelés várhatóan a két ünnep között lesz majd, a Karácsonyi készülődés miatt a jövő szombat ugyanis kimarad. Emiatt frissítés sem várható a blogon, ezért mindenkinek szeretnék ezúton előre is nagyon Boldog Karácsonyt és Áldott Új Évet kívánni. Jövőre találkozunk az utakon! :-)

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Üdv,
szépen haladtok. Ha megengeditek, egy kérdésem és egy javaslatom lenne. A kérdéssel kezdem.
Mivel nekem is problémát jelent a benzinszag a Fury-nál, némi információra lenne szükségem a golyós szelepekkel kapcsolatban. Hol lehet ilyen szelepeket venni? A nyomást lehet szabályozni, vagy többféle nyomásra reagáló szelep között lehet választani?
A javaslatom: ha jól látom a fényképeken sárvédőket, a belső oldaluk sima gyanta. Ha a sima gyanta nincs lezárva ún. gelcoat-tal, akkor beszívja a vizet, a nedvességet, az olajpárát stb. és egy idő után tönkremegy. Célszerű lenne bekenetek gelcoat-tal, megelőzendő a későbbi bajokat. Nálam (a Fury-nál) a motorháztetőnél ugyanez a probléma, csak nem a nedvességgel, hanem az olajpárával.

Ha válaszoltok a kérdésemre, a kitcar.hu-n megadott emil-cimre tegyétek.
További jó munkát, üdv! FFU