Szombaton azonban újra összegyűltünk és nekiestünk az elektromosságnak, de előtte még befejeztünk egy pár apróságot is.
Ezúttal a fiam is velünk tartott, szerszámot ragadott és bütykölni kezdett. Még nincs három éves, de a "forrasztópáka" számára egy teljesen hétköznapi szó...
A benzintankra szerettünk volna egy szellőzőszelepet szerelni, ami kifelé és befelé is engedi egyenlíteni a nyomáskülönbséget, miközben a garázsban megóv minket a benzinszagtól. A megoldás két golyósszelep felszerelése lett egy Y elosztóra, az egyik szelep befelé, a másik pedig kifelé engedi áramlani a levegőt ha kell.
A múltkor felszerelt fényszórók kábeleit nem szerettük volna csak úgy egyszerűen lógni hagyni, vagy csúnyán megtörni, ezért L alakú gumi pipák segítségével szépen elvezettük a tartórúd mentén és be is kötöttük az MNR elektromos korbácsba.
Ha fényszórónk van, akkor irányjelző is kell! Fel is szereltük a pici, de annál fényesebb motorbicikli indexeket az MNR orrkúpon kialakított helyekre.
Utána szépen a helyére igazítottuk, és a karosszéria és a sárvédő közé való gumicsíkot előbb 5 centinként becikkelyezve (hogy ívet lehessen hajlítani belőle) melléfeszítettük, majd felfúrtuk a lyukakat a karosszériára is. Minden fúrás után rögtön rögzítettük is szegeccsel a sárvédőt, a karosszéria belső oldalára alumínium alátéteket téve.
Legközelebb a műszerfal és a kapcsolók felszerelése következik a jobboldali sárvédő után. Már ki is találtuk, hogy a műszerfalon csak a Koso műszeregység lesz, az is középen, alatta pedig három dolog: a Start gomb, a gyújtáskulcs és a kézifék visszajelző lámpa egymás mellett. A kormány mögött pedig egyetlen műszer, az olajnyomásmérő talál majd egy kis helyet magának. Minden egyéb kapcsoló a középkonzol műanyagjára kerül, elérhető közelségbe.
Aki szeretne játszadozni a saját műszerfalának tervezésekor, annak ajánlom ezt a honlapot, ahol addig tologathatjuk egérrel a kapcsolókat és műszereket a nekünk tetsző helyre egy üres műszerfalon, amíg meg nem találjuk az ideális helyüket...
http://westfield-world.com/dashdesigner.html
A következő szerelés várhatóan a két ünnep között lesz majd, a Karácsonyi készülődés miatt a jövő szombat ugyanis kimarad. Emiatt frissítés sem várható a blogon, ezért mindenkinek szeretnék ezúton előre is nagyon Boldog Karácsonyt és Áldott Új Évet kívánni. Jövőre találkozunk az utakon! :-)
1 megjegyzés:
Üdv,
szépen haladtok. Ha megengeditek, egy kérdésem és egy javaslatom lenne. A kérdéssel kezdem.
Mivel nekem is problémát jelent a benzinszag a Fury-nál, némi információra lenne szükségem a golyós szelepekkel kapcsolatban. Hol lehet ilyen szelepeket venni? A nyomást lehet szabályozni, vagy többféle nyomásra reagáló szelep között lehet választani?
A javaslatom: ha jól látom a fényképeken sárvédőket, a belső oldaluk sima gyanta. Ha a sima gyanta nincs lezárva ún. gelcoat-tal, akkor beszívja a vizet, a nedvességet, az olajpárát stb. és egy idő után tönkremegy. Célszerű lenne bekenetek gelcoat-tal, megelőzendő a későbbi bajokat. Nálam (a Fury-nál) a motorháztetőnél ugyanez a probléma, csak nem a nedvességgel, hanem az olajpárával.
Ha válaszoltok a kérdésemre, a kitcar.hu-n megadott emil-cimre tegyétek.
További jó munkát, üdv! FFU
Megjegyzés küldése