Először "szemeket" kapott az MNR! A fényszórókat tartó rudat a vázra keresztbe kell csavarozni, de a rúd helyét az orrkúpból ki kell vágni. Mértünk, jelöltünk, csiszoltunk, és a végén hetykén álltak a fényszórók a rúd két végén. Még nem állítottuk be őket, ezért kicsit kancsal a kocsi...
Úgy ítéltük meg, nem elég az orrkúpot négy csavarral rögzíteni felül a vázhoz, mert ha leérne az orrkúp alja (megvan az esély, nagyon alacsonyan lesz), félő, hogy azonnal felfeszíti a csavarokat és kiszakadnak, így a kocsi alján még két csavarral a vázhoz fogattuk. Ez a rögzítés nem nagyon látványos, de a csatornafedeleken kívül mást ez nem fog zavarni, nem látni oda...
Az orrkúp után a motorház és a műszerfal rögzítése következett. minden a helyére illesztettünk és ragasztószalaggal rögzítettünk. Kicsit játszottunk az elemekkel, hogy minden illesztési hézag szép párhuzamosan fusson.Amikor elégedettek voltunk, sablont készítettünk a motorháztető rögzítő csatjainak a felfúrásához. A csatok két részből állnak, egy kis kampóból a motorháztetőn és egy gumi pántból a karosszéria alsó részén, amit a kampóba beakasztva a gumi rugalmasságát rugóként használva feszíthető le a motorháztető. Rövid méricskélés következett, majd fúrás...
Aztán a lyukak ellenőrzése. Annyira izgatottak voltunk, hogy elfelejtettük leszedni a ragasztószalagot a műanyagról, rászegecseltük a csatot, majd szedhettük le az egészet, mert nem lehetett leszedni a ragasztószalagot alóla... hmmm...
Másodszorra szépen sikerült... :-)
Ezután az egyrészes kardánalagút helyreszabása következett. Ez elég aprólékos munka és legalább 20-szor kellett ki és berakni a kocsiba az elemet, mindig kicsit kivágva belőle, hogy a váz csöveinek helyet hagyva a helyére kerüljön. Még nem 100%-os, de már majdnem kész.
A kormányt is felraktuk, amihez fel kellett mérni a kormányagy lyukait a kormányra és ki kellett fúrni a hat lyukat rajta. A kormányagy egyébként levehető, mint a Forma-1-es autóknál, ami egyrészt a beszállást segíti, másrészt pedig lopás-biztonsági felszerelés is. Vajon hány autótolvaj sétál egy versenykormánnyal a dzsekije alatt?
A kormányt is felraktuk, amihez fel kellett mérni a kormányagy lyukait a kormányra és ki kellett fúrni a hat lyukat rajta. A kormányagy egyébként levehető, mint a Forma-1-es autóknál, ami egyrészt a beszállást segíti, másrészt pedig lopás-biztonsági felszerelés is. Vajon hány autótolvaj sétál egy versenykormánnyal a dzsekije alatt?
Egyébként a fehér bandázs a velúrt óvja a fúrás-faragás okozta sérülésektől, nem egyedi dizájn-elem...
Jövő héten folytatjuk! Elektromosság lesz a program, és utána várhatóan kerékre rakjuk a kocsit, mert a sárvédők és a kipufogó rögzítéséhez látnunk kell a kerekek végleges helyét. Minden jót!
(Miért nem kommentálja senki a blogot? A szavazás szépen halad, de az utóbbi időben csendben vannak az olvasók...)
6 megjegyzés:
Gondoltam írok egy kommentet, hogy biztosak legyetek benne hogy valaki figyel!:)
Nagyon szépen halad a munka és már nagyon kíváncsi vagyok a végeredményre! Sok kitartást kívánok és gyakori postokat!
Hahó,
én is nézegetem a munkátokat, szépen haladtok. Tavasszal majd személyesen is láthatom - remélem - a gépet. Üdv! FFU
Én is figyelem a blogot és nagyon sok kitartást kivánok hozzá, már nagyon közel a célegyenes ráfordító! Ja és elismerésem a rendszeres post okhoz az egy majdnem ugyanekkora kihívás végigvezetni az elejétől. Bele ne fáradjatok és akkor mert akkor itt maradunk tudatlanul. Hajrá sok sikert, szerencsét, és sikert és szerencsét.
mert nem gondoltuk hogy néha kinézel a közönségre is, eddig csak csendben gyülekezünk, bámészkodunk, bátortalanul tipegünk egyre közelebb, hogy rövidesen egy alig hallható "hello"-t elmormolva megtapogathassuk VÉGRE ezt a helyettünk megvalósított álmot...
Gratula, szurkolunk, irigykedünk és vágyakozunk :)
Üdv, Ákos
Srácok! Köszönjük! Bár nem mindegyikőtökről tudjuk, kik vagytok, de kedves megjegyzéseitek nagyon jól esnek és cserébe jelentkezhettek egy-egy körre tavasszal! :-)
Üdv,
Gergő
Már itt tartok az olvasásban :)
Megjegyzés küldése