Jelenlegi tempónk talán értelmetlennek tűnik, hiszen hiába készülünk el télen az autóval, nem tudunk beleülni úgysem a hideg és esős idő ezt teljesen kizárja, mégis, nagyon szépen haladtunk az elmúlt időben, és az eheti teljesítmény is látványos lett!
Először "szemeket" kapott az
MNR! A fényszórókat tartó rudat a vázra keresztbe kell csavarozni, de a rúd helyét az
orrkúpból ki kell vágni. Mértünk, jelöltünk, csiszoltunk, és a végén hetykén álltak a fényszórók a rúd két végén. Még nem állítottuk be őket, ezért kicsit kancsal a kocsi...


Úgy ítéltük meg, nem elég az
orrkúpot négy csavarral rögzíteni felül a vázhoz, mert ha leérne az
orrkúp alja (megvan az esély, nagyon alacsonyan lesz), félő, hogy azonnal felfeszíti a csavarokat és kiszakadnak, így a kocsi alján még két csavarral a vázhoz fogattuk. Ez a rögzítés nem nagyon látványos, de a
csatornafedeleken kívül mást ez nem fog zavarni, nem látni oda...

Az
orrkúp után a
motorház és a műszerfal rögzítése következett. minden a helyére illesztettünk és
ragasztószalaggal rögzítettünk. Kicsit játszottunk az elemekkel, hogy minden illesztési hézag szép párhuzamosan fusson.

Amikor elégedettek voltunk, sablont készítettünk a
motorháztető rögzítő csatjainak a felfúrásához. A csatok két részből állnak, egy kis kampóból a
motorháztetőn és egy gumi pántból a karosszéria alsó részén, amit a kampóba beakasztva a gumi rugalmasságát rugóként használva feszíthető le a
motorháztető. Rövid méricskélés következett, majd fúrás...

Aztán a lyukak ellenőrzése. Annyira izgatottak voltunk, hogy elfelejtettük leszedni a
ragasztószalagot a műanyagról, rászegecseltük a csatot, majd szedhettük le az egészet, mert nem lehetett leszedni a
ragasztószalagot alóla...
hmmm...

Másodszorra szépen sikerült... :-)

Ezután az
egyrészes kardánalagút helyreszabása következett. Ez elég aprólékos munka és legalább 20-
szor kellett ki és berakni a kocsiba az elemet, mindig kicsit kivágva belőle, hogy a váz csöveinek helyet hagyva a helyére kerüljön. Még nem 100%-
os, de már majdnem kész.

A kormányt is felraktuk, amihez fel kellett mérni a
kormányagy lyukait a kormányra és ki kellett fúrni a hat lyukat rajta. A
kormányagy egyébként levehető, mint a Forma-1-
es autóknál, ami egyrészt a beszállást segíti, másrészt pedig
lopás-biztonsági felszerelés is. Vajon hány
autótolvaj sétál egy
versenykormánnyal a dzsekije alatt?
Egyébként a fehér bandázs a velúrt óvja a fúrás-faragás okozta sérülésektől, nem egyedi dizájn-elem...
A műszerfalon látszik a kormány bal oldalán egy lyuk, ott megy a
kormányváltó bowdenje a műszerfal mögé, csak még nem szereltük véglegesre, úgyis sokszor le kell még szednünk a műszerfalt még mielőtt végleg rögzíthetjük...

Most már egész
autóformája kezd lenni a
VortX-nek, nem?


Ilyen lesz a kilátás a
sofőr ülésből... nagyon várjuk!!!

Végül pedig megmutatnám, milyen
keréknyomás mérőt vettünk a kocsihoz. Semmi különleges, bár 4
féle mértékegységben is tud mérni és képes nyomás kieresztésre is, de nekem nagyon tetszik... :-)
Jövő héten folytatjuk! Elektromosság lesz a program, és utána várhatóan kerékre rakjuk a kocsit, mert a sárvédők és a kipufogó rögzítéséhez látnunk kell a kerekek végleges helyét. Minden jót!
(Miért nem kommentálja senki a blogot? A szavazás szépen halad, de az utóbbi időben csendben vannak az olvasók...)
6 megjegyzés:
Gondoltam írok egy kommentet, hogy biztosak legyetek benne hogy valaki figyel!:)
Nagyon szépen halad a munka és már nagyon kíváncsi vagyok a végeredményre! Sok kitartást kívánok és gyakori postokat!
Hahó,
én is nézegetem a munkátokat, szépen haladtok. Tavasszal majd személyesen is láthatom - remélem - a gépet. Üdv! FFU
Én is figyelem a blogot és nagyon sok kitartást kivánok hozzá, már nagyon közel a célegyenes ráfordító! Ja és elismerésem a rendszeres post okhoz az egy majdnem ugyanekkora kihívás végigvezetni az elejétől. Bele ne fáradjatok és akkor mert akkor itt maradunk tudatlanul. Hajrá sok sikert, szerencsét, és sikert és szerencsét.
mert nem gondoltuk hogy néha kinézel a közönségre is, eddig csak csendben gyülekezünk, bámészkodunk, bátortalanul tipegünk egyre közelebb, hogy rövidesen egy alig hallható "hello"-t elmormolva megtapogathassuk VÉGRE ezt a helyettünk megvalósított álmot...
Gratula, szurkolunk, irigykedünk és vágyakozunk :)
Üdv, Ákos
Srácok! Köszönjük! Bár nem mindegyikőtökről tudjuk, kik vagytok, de kedves megjegyzéseitek nagyon jól esnek és cserébe jelentkezhettek egy-egy körre tavasszal! :-)
Üdv,
Gergő
Már itt tartok az olvasásban :)
Megjegyzés küldése