A blokkot a Yamaha vázban 6 csavar tartja, ugyanezt a 6 rögzítési pontot használja az MNR is a motor rögzítésére. A két középső csavart egy csőből hegesztett bölcső fogja, a másik négyet, ami az autó jobb oldalán fogja a blokkot, pedig a vázhoz hegesztett konzolok tartják. A 6 rögzítési pont teljesen mereven, mindenféle gumibak nélkül fogja az R1 blokkot. Hogy fog-e rázni? Nyilván! :-)
Miután a motort beszereltük és a kardántengelyt is hozzáerősítettük, felszereltük a kipufogó leömlőket is. Állati jól néz ki! Erre azért is szükség van, mert kartonpapírra el kell készíteni azt a sablont, ami után a karosszériára vágjuk majd a kipufogó csövek számára a lyukat. Ez a következő feladat...
Felszegecseltük a fékmunkahengerek fölé a fékfolyadéktartályt is, de mikor hátraléptünk gyönyörködni a műben, akkor vettük észre, hogy a műanyag tartály és a jobb oldali kipufogóleömlő között 5 centi a távolság. Én láttam már vörösen izzó leömlőket, remélem a miénk is jó meleg lesz nemsokára, talán nem jó ötlet ilyen közel tenni a fékfolyadékot és a műanyag házát... le is szedtük azonnal és új helyet kerestünk neki egy hűvösebb részén a motortérnek. A felszerelésre legközelebb kerül csak sor, elfogyott az időnk, megint csak fél napunk volt szerelni ugyanis.
Érdekességképpen megmutatom az MNR-től kapott váltókart. Ez a bordás fém megy rá a blokk váltócsonkjára, amit ugye eredetileg lábbal nyomkod a motoros. Ez az átalakító pedig a váltóbowden segítségével fogja egyik vagy másik irányba forgatni a váltócsonkot.
A következő alkalommal szerintem méricskélés, kartonsablonok készítése, kuplungbowden beszerelés és esetleg műanyagszabászat lesz a feladat. De innen persze a motor beindítása felé is haladhatunk akár, meglátjuk, mi izgat jobban jövő szombaton...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése