2008. április 3., csütörtök

A donor

Az MNR kit donorja a Ford Sierra. Innen származik a differenciálmű, a féltengelyek, a hátsó tárcsafékrendszer, a kormányoszlop és a kézifék. Ez nem túl sok, ezért nem is komplett Sierrát vettünk, hanem bontókból és magánszemélyektől kezdtük el összevadászni az alkatrészeket.

Mára a differenciálmű és a hátsó fékrendszer kivételével megvan minden. A hátsó fékhez csak a féknyereg kell bontóból, a tárcsát és a fékbetéteket természetesen újonnan vesszük meg. A differenciálmű esetében a lényeg a megfelelő áttétel. Ha túl rövid, az autó 180 km/h-nál nem fog gyorsabban menni, ha túl hosszú, akkor meg nem fog eléggé gyorsulni. A megfelelő difi a 2.3D motoros Sierrákban volt. Hétvégén megyünk bontóba vadászni!

A '84-es Sierra alkatrészei elég csúfos állapotban vannak, minden működik rajtuk, de rájuk fér egy alapos tisztítás. A féltengelyeket rozsdátlanítom, fémtisztára csiszolom, lefestem és újrazsírozom, végül új gumiharangokat kapnak a jelenlegi repedezettek helyett. Az alábbi képen egymás mellett látszik a két féltengely, az egyiket csak annyira tisztítottam meg, hogy ne legyen koszos, olajos, saras, és ne szemetelje össza a garázst, a másikat már félig megpucoltam, még egy kis csiszolás kell neki, meg a festés és a gumiharang, amit közben meg is rendeltem a Bárdi Autónál, 2 óra alatt megszerzik, holnap már otthon is lesz. Szuper!

A féltengelyről aztán le kell majd szedni az agyakat, a csapágyakat meg akarom nézni, valószínűleg lecseréljük őket.

A többi alkatrész egy dobozban várakozik, azokkal nem kell túl sokat foglalkozni, bár egy kis csiszolás, festegetés rájuk fér majd. A kormánykerék csak ideiglenesen kell, természetesen valami komolyabb bőrkormány kerül majd az autóba.

Mondjuk ilyen kormányra gondoltam a kocsiba - ez még változhat, de ez nagyon tetszik:

Megrendeltük a kocsi műszerfalegységét is. A Yamaha műszerfal nagyon szép ugyan, de nem programozható, a kocsi és a motor eltérő kerékmérete miatti pontatlanság kiküszöbölésére egy Speedo Healer nevű elektronikus kütyüt kell szerelni elé, ez megdobja a költségeket is és macerás is.

Jobb és olcsóbb megoldás a tajvani Koso RX1N, ami egy programozható szerkezet, beépített analóg fordulatszámmérővel, váltásra figyelmeztető programozható lámpákkal, digitális kilométerórával, olaj és vízhőfok visszajelzőkkel, figyelmeztető lámpákkal, gyorsulásmérőkkel, stb... Mindent tud, ami nekünk kell és egy egységben könnyen beszerelhető. Ezen a magyar oldalon rendeltük (még nem jött meg, de nem is volt nekik raktáron, úgyhogy ez érthető):

http://scooterdealer.eu/


Már csak alig több, mint két hét a gyárlátogatásig és a rendelésig. Lassan összeáll a kép, de egy listába írom a kérdéseinket. Lesz azért mit tisztázni Marc-ékkal a végleges specifikációhoz...

Nincsenek megjegyzések: