2010. november 21., vasárnap

Még nincs pontos diagnózis... vannak viszont új projektek...

Az MNR elment fékpadra a kocsival, előbb meghallgatták a benne lévő, szétment hátramenettel, majd kicserélték és azzal is meghallgatták. Ők is hallják, érzik a vibrációt és a fura zajokat, és ők sem értik... A fékpadon hátulról hallják a zajokat, ezért a difire gyanakszanak. Ez nem kizárt, bár a difi jónak tűnt nekünk, pedig láttunk egy jópárat már ezekből a Sierra difikből. Cserélni itthon nem tudtuk, mert a difik eredeti átmenőcsavarjai helyére menetet raktak az MNR-nél, de nem belemetszették az alumíniumba, hanem beletekertek egy acél drótot, ebből lett a menet. Ilyet még nem láttam eddig, "helicoil" a neve. Mindenesetre ezt itthon nem tudtuk hamarjában utánuk csinálni egy másik difivel. Mindegy, most az MNR megteszi helyettünk. A motor amúgy teljesen rendben van, és az építésünkről is nagyon jókat mondtak, azt mondták, szép és igényes munka. Na, ez jó hír... megkértem az MNR-t, hogy állítsák be a felfüggesztéseket, futóművet, négy keréken mérlegeljék a kocsit és a testsúlyommal számolva állítsák be úgy, hogy a legjobb legyen a kocsi pályára, de közben utcai használatra se legyen túl alacsony. Ha a hajtást megoldották, a fékpadon a motort is behangolják végre, és ha a kocsi hazajön egyszer, elvben azonnal pálya-alkalmas lesz... csak jöjjön haza...

Közben, hogy ne unatkozzon nagyon, apu Dani fiamnak csinált egy elektromos motort. A motor fából van, kormánya, villája, mindene, és egy felnőtt villanymotorokat hajtó motor van benne. 17km/h a csúcsebessége, és egy kis potméterrel lehet szabályozni, hogy a gázkarral a teljes- vagy csak részleges teljesítményt használjon a motor. A 4,5 éves Dani persze folyton azt kérdezgeti, hogy teljes gázra teheti-e... második útján már fölcsavarhatta... rövidesen képeket is csatolok, meg talán videót is.

A másik nagy projekt apunak az apósától, anyai nagyapámtól örökölt 1958-as Danuvia motorkerékpár restaurálása. A motort egyszer már felújította apu, de akkor nem a legjobb festéket használta, és elég csúnyán néz ki miatta a motor. Ráadásul indexet, modern hátsó lámpát is kapott akkor a motor, amivel U rendszámot kapott. Most viszont egy muzeális motorfényező fogja a fényezést, lakkozást elkészíteni, és a motort visszaalakítja majd a tervek szerint eredeti kinézetére apu, hogy OT rendszámot kaphasson. Képet szintén csatolok majd, ez is egy érdekes projekt. A fém alkatrészek a festőnél vannak már, még néhány hét, és meglátjuk az eredményt...

2 megjegyzés:

14NZ írta...

Hello,
Van valami friss hír?

Gergely írta...

Szia 14NZ, igen, kissé elmaradtak a hírek... Most pótlom is...