Szombatra ezért már erős hiányunk volt az MNR-ből, teljes létszámban és nagy lelkesedéssel jelentünk meg a garázsban.
A magyar kitcar fórumról a Cobra replikát építő EPP látogatott el hozzánk, hogy megnézze az MNR-t, remélhetőleg mi is rövidesen megbámuljuk az ő 440 lóerős monstrumát. Izgalmas lehet!
A fórum linkje egyébként:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9111446
EPP blogja pedig:
http://eppcobra.blogspot.com/
Kitaláltuk, hogyan oldjuk meg az index-kapcsolónkat. Mivel a váltó fülek a kormány mögött vannak és nem fér el mellettük még egy bajuszkapcsoló is, valami más megoldást kellett találnunk. Az angolok többnyire két nyomógombot raknak a műszerfalra, az egyik balra a másik jobbra jelez. De úgy felejthető és nem is esik igen kézre. Gondolkodtunk három állású kapcsolón a kardán alagúton, de végül ezt is elvetettük. Ha a váltáshoz nem kell a kezünket a kormányról elvenni, az indexeléshez se kelljen, gondoltuk, így két mikrokapcsolót szerelünk majd a kormány mögé egy tartóra, a két gomb pedig egy elektronikát vezérel majd, ami az alábbi logikával vezérli az irányjelzőket: Egy rövid nyomás a gombon - három villantás (sáv-váltáskor), egy másodperces nyomás a gombon - 20 másodpercnyi villogás (forduláskor). Mindig kikapcsol majd 20 mp után, vagyis nem felejthetjük kint az indexet kanyarodás után.
Az alkatrészek már nagyrészt megvannak, Janó barátunk pedig elkezdte összeépíteni a tervei alapján készülő okos kis elektronikát. Nekem egy halom izé csak ez a jövendő okos szerkezet...
András, miután az utas oldali szőnyeget is beszabta a kocsiba, majd feltöltötte a difit olajjal, az orrkúpnak esett neki. Kivágta a hűtőrácsot, formára igazította, és beragasztotta rugalmas ragasztóval. Így bontható lesz, ha nagyon kell, de bőven elég erős lesz.
Nagyon szépen mutat majd!
Az elektromos vezetékek kitisztázása, véglegesítése, a kapcsolók és az ő saját korbácsaik elrendezése és csoportosítása következett. Így nézett ki rövid idő után a műszerfal helye... mindenütt feliratok, címkék a drótokon, látszólag meg káosz...
Apu a műszerfal kapcsolóit kötötte be és a csatlakozójukat is elkészítette.
Nagyon rendezetten néz ki...
Közben én a kardán alagútra kerülő öt kapcsoló és a hátramenet-kar helyét vágtam ki a műanyagból.
Miközben farigcsáltunk, honnan - honnan nem, egy pillangó röppent elő a zárt garázsban és leszállt nézni, mit csinálunk... ez jel! Mindjárt itt a tavasz! Bele kell húznunk!
A kapcsolók a helyükre kerültek. Már csak apunak be kellett vezetékelni őket.
A középkonzolon a lámpák és a ventilátor kapcsolói foglalnak helyet.
Az elkészült, bekötött műszerfal és kardán alagút a működő és világító kapcsolókkal.
A műszerfalon az elakadás jelző, indító gomb, a gyújtás kapcsoló helye, a duda és a kézifék- valamint a fék olajszint visszajelzője kapott helyet.
A műszerfalon az elakadás jelző, indító gomb, a gyújtás kapcsoló helye, a duda és a kézifék- valamint a fék olajszint visszajelzője kapott helyet.
A középkonzol kapcsolói még egyszer...
A műszerfal sötétben...
A középkonzol sötétben... sajnos a tompított és a reflektor kapcsolójának világítása még nem működik valamiért.
Egész jól haladtunk, legközelebb a műszer egység bekötése és a kapcsolók véglegesítése következik. De egy hét megint kimarad, mert a fiam születésnapja következik. Már három éves lesz! Nemsokára az MNR kulcsát kéri majd...
1 megjegyzés:
Sziasztok! Bár a kocsikhoz nem értek, de látszik, hogy nagyon lelkes a kis csapat, és így női szemmel nézve a járgány se rossz, legalábbis a színe és a formája tetszik (kb. ennyit tudok a témához hozzátenni). Csak így tovább! :)
Eszter (Ruskó)
Megjegyzés küldése